هدیه‌های سرخ دیجیتال

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۵۴
هدیه‌های سرخ دیجیتال

گروه گوناگون  در هفته گذشته، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان، سال نو چینی را جشن گرفتند. بسیاری از مردم نیز برای روزهای تعطیل سال نو آماده شدند و برخی چینی‌ها نیز با انجام امور سنتی، به استقبال سال نو رفتند؛ اموری مانند نظافت و پاک کردن گرد و غبار از منازل. در میان رسوم چینی‌ها در آغاز سال نو، آویختن فانوس و کاغذهای قرمز در خانه‌ها، از مهم‌ترین آداب به شمار می‌رود. طبق گزارش‌های منتشر شده، سال نو چینی که هر ساله در بازه زمانی بین ژانویه و فوریه برگزار می‌شود، مهم‌ترین جشنواره‌یی است که چینی‌های منطقه جنوب شرق آسیا و مالزی آن را برگزار می‌کنند. همچنین گفته شده در روزهای منتهی به سال نو، چینی‌ها انواع میوه و غذاها را خریداری کرده و پاکت قرمز هدیه‌های سال نو را برای بیان شانس و اقبال با مبالغ متفاوتی در آن، آماده می‌کنند. آنطور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، حضور مردم در بازارهایی که با فانوس‌های قرمز رنگ تزیین شده، در کنار نارنگی‌هایی به نشانه خوش‌شانسی و نماد سال، خبر از آغاز سال نو چینی می‌دهد.

این مراسم علاوه بر چین در کشورهای دیگری از جمله مالزی، تایلند، اندونزی و سنگاپور برگزار می‌شود. در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که استفاده از رنگ قرمز در آستانه سال نو چینی، ریشه در سنت‌های اساطیری در این کشور دارد. براین اساس، همانطور که گفته شد، در چین و بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا، پاکت‌های قرمز حاوی پول و هدیه، برای بیان شانس به یکدیگر تقدیم می‌کنند.

در سال‌های گذشته، با گسترش چشمگیر اینترنت و دسترسی مردم به فضای مجازی، تغییرات قابل توجهی در بسیاری از سنت‌ها، به ویژه سنت پاکت هدیه قرمز در آستانه سال نو چینی ایجاد شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، در 10سال گذشته، بسیاری از سایت‌ها، پاکت قرمز مجازی به مشتریان خود جهت برگزاری مراسم سال نو چینی ارائه می‌دهند.

در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، شمار پاکت‌های هدیه مجازی که در آستانه سال نو چینی به فروش رسیده، از سال 2014 تاکنون، افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس این آمار، در سال 2014، کاربران

WeChat (کیف پول مجازی) تنها حدود 20میلیون پاکت قرمز مجازی به یکدیگر ارسال کرده بودند. همچنین، گفته شده که کاربران کیف پول همراه  WeChatدر روز 18 فوریه 2015، حدود یک میلیارد پاکت قرمز در شب سال نو چینی، برای یکدیگر ارسال کردند.

آنطور که گفته شده، فرم‌های مجازی این سنت در میان شهروندان چینی ترویج یافته و آنها می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را آنلاین پرداخت کنند. طبق آمار منتشر شده، بیشترین افزایش استفاده از پاکت‌های قرمز مجازی، در سال 2016 صورت گرفت. در این سال، حدود 8 میلیارد پاکت قرمز مجازی در این سال در میان کاربران

WeChat خرید و فروش شد. در سال 2017 نیز فروش پاکت‌های قرمز دیجیتال در آستانه سال نو چینی، افزایش چشمگیری داشت. در این سال، حدود 6برابر بیشتر از سال 2016، کاربران، پاکت‌های قرمز هدیه خریداری و برای یکدیگر ارسال کردند.

طبق آمار منتشر شده، شمار پاکت‌های قرمز هدیه در سال 2017، بیش از 46 میلیارد پاکت بوده است. گفته می‌شود که این تعداد پاکت، تقریبا معادل 33پاکت پول نقد برای هر فرد است.

 

ارسال نظر