«خرگوش سفید را دنبال کن» در فیلم کلکته

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷۵
«خرگوش سفید را دنبال کن» در فیلم کلکته

فیلم «خرگوش سفید را دنبال کن» به کارگردانی محمدحسین سلطانی در بخش مسابقه بین‌الملل پنجاهمین دوره جشنواره فیلم «کلکته» شرکت می‌کند. این مستند که به مدت ۹۰دقیقه تابستان امسال تولید شده است، ماجرای سفر فرانسوا ازوت به ایران برای راه‌اندازی یک رستوران را روایت می‌کند. وی یک فرانسوی است که پس از سفر به ایران عاشق خانمی می‌شود و پس از مدتی تحقیق درباره اسلام به دین مبین اسلام روی می‌آورد و ازدواج می‌کند. این سرآشپز فرانسوی در ایران می‌ماند و اینک نام فرانسوا حسین را برای خود انتخاب کرده است و چند سال داور مسابقه دستپخت در شبکه یک سیما بود.

او اینک تلاش می‌کند آشپزی ایران که به زعم وی بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را دارد، علمی کند.

ازجمله عوامل این فیلم مستند می‌توان به تهیه‌کننده: محمدعلی نجفیان، فیلمبردار: محمود عطشانی، صدابردار: عبدالرضا حیدری، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: احسان صلح‌طلب، تدوین: محمود عطشانی و عکاس: سارا دقیق اشاره کرد. جشنواره فیلم «کلکته» به صورت ماهانه برگزار می‌شود و از نوامبر ۲۰۱۶ کار خود را آغاز و هر ماه به صورت آنلاین فیلم‌ها را نمایش می‌دهد و برنده را انتخاب می‌کند. هدف از این جشنواره شناسایی فیلم‌هایی فرهنگی است که الهام‌بخش نزدیک شدن ملت‌ها از نظر فرهنگی و غنای زندگی از طریق سرگرمی شود. این جشنواره در خدمت به اطلاعات، آموزش و سرگرمی است.

هر ماه بیش از ۵۰ فیلم در بخش‌های مختلف به صورت رسمی انتخاب و نمایش داده می‌شوند و از میان آنها در هر بخش یک فیلم برتر به عنوان برنده انتخاب و معرفی می‌شود.

 

ارسال نظر