افتتاح کافه در باغ نگارستان غیرقانونی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷۲
افتتاح کافه در باغ نگارستان غیرقانونی است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه افتتاح کافه سنتی باغ نگارستان غیرقانونی است، گفت: این اقدام مطلقا مورد تایید میراث فرهنگی استان تهران نیست. سپیده سیروس‌نیا افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان درخصوص ساخت کافه سنتی به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران(متولی بنا) تذکراتی داده و این اقدام غیرقانونی است. او با اشاره به اینکه درحال حاضر این موضوع از سوی میراث فرهنگی مورد پیگیری است، اظهار کرد: میراث تهران با طرح شکایت در مراجع قضایی به این تخلف رسیدگی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون میراث فرهنگی با ارسال چندین نامه به شهردار منطقه 12و معاون فرهنگی دانشگاه این تخلف را در حریم این بنای ملی تذکر داده و خواستار جمع‌آوری سازه بنای مذکور شده است.

با وجود مخالفت و تذکرات پی در پی اداره کل میراث فرهنگی تهران روز جمعه کافه و شعبه دوم یک رستوران در باغ نگارستان افتتاح شد.

بنای ثبتی باغ نگارستان از بناهای قدیمی تهران در میدان بهارستان- انتهای خیابان دانشسرا- خیابان شریعتمداری واقع شده است که در سال 1222هجری قمری(1807میلادی) به دستور فتحعلی‌شاه قاجار به عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته ‌شد. این بنای ملی(با شماره ثبت ملی 2082) به سبک کلاه فرنگی ساخته شده و دارای 2عمارت عالی به نام‌های دلگشا و تالار قلمدان است که اتاق‌ها با درهای چوبی و دو تالار بزرگ در طرفین ساختمان مرکزی این باغ وجود دارد که دارای 64 اتاق، 4 تالار، کتابخانه با 4سالن و 600 متر زیربناست.

 

ارسال نظر