اظهارات جنجالی «ورای»

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۰۰۷
اظهارات جنجالی «ورای»

 وال‌استریت‌ژورنال:  

دیروز، بسیاری از نشریات، صفحه اول خود را به اظهارات رییس‌ اف‌بی‌آی اختصاص دادند. وال‌استریت‌ژورنال نیز در صفحه اول خود نوشت که اظهارات رییس اف‌بی‌آی در برابر اعضای کمیته اطلاعاتی سنای امریکا، سخنان مقامات ارشد کاخ سفید درباره بی‌اطلاعی از سابقه همسرآزاری دستیار ارشد ترامپ را زیرسوال برد. مقامات کاخ سفید زمان‌بندی‌های مختلفی را ارائه کرده و نمی‌توانند درباره این مساله که پورتر چگونه با وجود این اتهامات تا هفته پیش همچنان در سمت خود باقی مانده بود توضیح کاملی بدهند. مقامات کاخ سفید می‌گویند که از تمامی جزئیات اتهامات مطرح علیه پورتر خبر نداشته و می‌خواستند تا پایان یافتن تحقیقات، وی همچنان در سمت خود باقی بماند اما کریستوفر ورای، مدیر اف‌بی‌آی به کمیته اطلاعاتی سنا گفت که سازمان تحت مدیریتش در مارس گذشته گزارشی اولیه را در زمینه این اتهامات ارائه کرده بود، همچنین نتیجه تحقیقات کامل در انتهای ماه جولای تحویل مقامات شد و اطلاعات درخواستی بعدی را نیز در ماه نوامبر ارسال کرده است.

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از احتمال دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره‌یی امریکا منتشر کرده است. طبق این گزارش، دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که روسیه در انتخابات میان‌دوره‌یی سال جاری در این کشور مداخله کند. براساس این گزارش ارزیابی سالانه در مورد تهدیدهای جهانی نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه به کند و کاو در مورد زیرساخت‌های مهم امریکا و متحدانش ادامه داده و همچنان امریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هم‌پیمانان آنها را هدف می‌گیرند. گفته می‌شود که انتخابات میان‌دوره‌یی کنگره امریکا در سال ۲۰۱۸، هدف بالقوه عملیات نفوذی روس‌هاست. «دن کاتس» مدیر اطلاعات ملی امریکا نیز اعلام کرده که روسیه در سال ۲۰۱۶ بخش سایبری خود را تقویت کرد.

 تایمز:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از بررسی کمک‌های موسسه آکسفام منتشر شد. طبق این گزارش، دولت بریتانیا، دیروز به گروه‌های کمک‌رسان اعلام کرد که اگر نتوانند سوءاستفاده‌های کارمندانشان را کنترل کنند، دیگر از پول و کمک نقدی خبری نیست. همچنین، وزیر توسعه بریتانیا قبلا تهدید کرده بود که دیگر به آکسفام کمک‌های دولتی تعلق نمی‌گیرد مگر آنکه حقایق کاملی را درباره آنچه در هاییتی رخ داد، ارائه کند. آکسفام حدود 32میلیون پوند از دولت انگلیس در سال می‌گیرد. طبق برخی گزارش‌ها، برخی کارمندان آکسفام در هاییتی پس از زمین‌لرزه 2010 در این کشور اقدام به پرداخت پول در ازای خدمات از سوی روسپی‌ها کردند. آکسفام نه این مساله را تایید و نه رد کرده اما گفته که تحقیقات داخلی در 2011 این سوء‌رفتار جنسی را تایید کرده و بابت آن نیز عذرخواهی کرد. این هشدار از سوی دولت لندن در پی اتهامات سوءاستفاده‌های جنسی از سوی کارمندان خیریه آکسفام در هاییتی مطرح  شده است.

 

ارسال نظر