ساعت‌های بدون حرکت در خیابان

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۱:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۹۱۶
ساعت‌های بدون حرکت در خیابان

گروه گوناگون|

این روزها معضل ترافیک، چالشی برای تمام کلان‌شهرهای جهان شده و به مهم‌ترین دغدغه مردم و مسوولان تبدیل شده است. هرچند که سیاست‌های بسیاری برای حل این مشکل ارائه شده، اما طبق آمار منتشر شده، در بسیاری از شهرها، مردم ساعات طولانی از روز خود را در ترافیک‌ هدر می‌دهند. آنطور که گفته شده، برنامه‌ریزان شهری و سیاست‌گذاران در سراسر جهان در حال بررسی راه‌هایی هستند که بتوانند با ایجاد فضای بیشتر برای عابران پیاده، از اتلاف وقت آنها بکاهند. در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از وب‌سایت ترافیک جهانی INRIX متوسط بیشترین ساعات در ترافیک ماندن شهروندان در شهرهای بزرگ جهان را اعلام کرده است. این تحقیقات در ۱۰۶۴ شهر و در ۳۸ کشور مختلف صورت پذیرفته است.

براساس این گزارش، لس‌آنجلس با میانگین 102 ساعت اوج ترافیک در سال 2016، در صدر جدول شهرهای پرترافیک قرار گرفته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، افرادی که در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند با این موضوع کاملا آشنا هستند که این شهر بدترین ترافیک جهان را دارد. گفته شده که بیش از 15میلیون نفر در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند و بیش از 84 درصد از شهروندان، ترجیح می‌دهند که برای رسیدن به محل کار، از خودرو شخصی استفاده کنند.

در ادامه این گزارش، مسکو نیز به عنوان دومین شهر پرترافیک جهان معرفی شده است. این در حالی است که سیستم حمل و نقل شهری مسکو (مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی، مینی‌بوس، تراموا) در مقایسه با بسیاری از شهرهای جهان، بسیار پیشرفته و قوی است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده، در سال 2016، افراد در مسکو به‌طور متوسط حدود 91 ساعت در ترافیک بوده‌اند. این در حالی است که در سال‌های گذشته، طبق دستور رییس‌جمهوری روسیه، حل مشکل حمل‌ونقل و ترافیک مسکو تا سال 2015 باید به پایان می‌رسید.

مردم نیویورک نیز، از دیگر افرادی هستند که ساعات بسیاری را در ترافیک می‌گذرانند. آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، خیابان‌های این شهر، محل تجمع مراکز خرید و برندهای معتبر جهان است. به نظر می‌رسد انتخاب این مراکز خرید توسط شهروندان، از مهم‌ترین دلایل ترافیک‌های سنگین در نیویورک باشد. طبق آمار منتشر شده، مردم نیویورک در سال 2016، به‌طور متوسط حدود 91 ساعت در ترافیک بوده‌اند.

سائوپائولو نیز، یکی از شهرهای پرترافیک جهان معرفی شده است. هرچند که بدترین ترافیک این شهر، راه‌بندانی 24ساعته در 10 ژوئن 2009 بود، اما گفته شده که مردم این شهر، به‌طور کلی هر روز 3 تا 4 ساعت از عمر خود را در ترافیک‌های سنگین می‌گذرانند. طبق آخرین آمار منتشر شده، در سال 2016، میانگین ساعاتی که افراد در ترافیک شهر مانده‌اند، حدود 86 ساعت اعلام شده است. گفته شده که دلیل اصلی این ترافیک و ترافیک‌های هر روزه شهر سائوپائولو چیزی نیست به غیر از تعداد اتومبیل‌هاست؛ در حالی که خیابان‌های شهر برای این تعداد اتومبیل گنجایش ندارند.

در ادامه این گزارش گفته شده که در سال 2016، مردم سان‌فرانسیسکو، به‌طور متوسط حدود 79 ساعت در ترافیک بوده‌اند که این عدد در بوگوتا، به 75 ساعت و در لندن به 74 ساعت رسیده است. آنطور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، ترافیک لندن تاریخی طولانی دارد. پیش از این نیز مسوولان این کلان‌شهر، طرح‌های بسیاری برای کنترل ترافیک ارائه کرده بودند. حدود 10سال پیش، شهردار لندن با دو برابر کردن محدوده طرح ترافیک، در تلاش بود که با کم کردن تعداد خودروها در لندن، تا 15درصد از بار ترافیکی این شهر و آلودگی هوا کاهش دهد.

متوسط ساعاتی که شهروندان آتلانتا در سال 2016 در ترافیک گذرانده‌اند حدود 70 ساعت اعلام شد. همچنین مردم پاریس، میامی، بانکوک، جاکارتا، واشنگتن و بوستون نیز به‌طور متوسط بین 60 تا 69 ساعت خود را در سال 2016، در ترافیک سنگین خیابان‌ها و بزرگراه‌ها مانده‌اند.

در پایان گزارش وب‌سایت ترافیک جهانی INRIX، استانبول نیز به عنوان یکی از شهرهای پرترافیک جهان معرفی شده است. براساس این گزارش، در سال 2016، مردم استانبول، به‌طور متوسط حدود 59 ساعت از وقت خود را در ترافیک این شهر سپری کرده‌اند.

 

ارسال نظر