سیستان‌وبلوچستان میزبان جشنواره سفره ایرانی

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۴۴
سیستان‌وبلوچستان میزبان جشنواره سفره ایرانی

 معاون گردشگری سیستان ‌و بلوچستان گفت: جشنواره گردشگری سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ۹ تا ۱۲ اسفند در زاهدان برگزار می‌شود.

مجتبی میرحسینی، تنوع فرهنگی و قومی در نقاط مختلف استان را عملی مهم برای جذب گردشگر دانست و گفت: غذای محلی نیز به همین تناسب از تنوع ویژه‌یی در سیستان‌وبلوچستان

برخوردار است.

معاون گردشگری سیستان‌وبلوچستان افزود: امروزه در سفره گردشگری غذای محلی ارزش ویژه‌یی یافته است و ما با مفهوم جدید گردشگری غذا مواجه هستیم که بعد از موضوع اسکان، دومین اولویت را در طراحی بسته‌های سفر به خود اختصاص داده است.

او گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از آیین‌ها، آداب، سنت‌ها و رسوم رفته‌رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری خواهد شد و راهی برای آشنایی با خوراک اقوام ایجاد می‌شود. میرحسینی افزود: پخش زنده موسیقی محلی و استفاده از لباس‌های سنتی شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران در کنار اهداف فرهنگی و آموزشی مانند برگزاری رایگان کلاس‌های آشپزی، بیان ویژگی‌های غذا، پیش‌غذاها و دسرهای مختلف نیز از دیگر بخش‌های جذاب و پرطرفدار این جشنواره است. او گفت: شرایطی را ایجاد خواهیم کرد تا اقوام مختلف از استان‌های کرمان، یزد و سیستان‌وبلوچستان خوراک‌های بومی، نان‌های محلی، پیش‌غذاها و نوشیدنی‌ها، میان‌وعده‌ها و شیرینی‌های ویژه فرهنگ خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار ‌دهند.

 

ارسال نظر