نگرانی‌های درمانی در جهان

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۵۳
نگرانی‌های درمانی در جهان

گروه گوناگون  آغاز سال نو میلادی، هزاران بریتانیایی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی ترزا می، که منجر به بروز بحران و مشکلات در سازمان خدمات بهداشت ملی بریتانیا شد، اعتراض کردند. گفته می‌شود، کاهش بودجه نظام بهداشت عمومی و بسته شدن شماری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های عمومی بریتانیا که ناشی از مشکلات مالی در این کشور است از مهم‌ترین دلایل این اعتراض‌ها بوده است. دونالد ترامپ نیز در تازه‌ترین توییت خود، تظاهرات مردم بریتانیا علیه سازمان خدمات بهداشت ملی را بهانه‌یی کرد تا با طرح درمان عمومی دموکرات‌های امریکا مقابله کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ترامپ در پیام توییتر خود، نظام بهداشت بریتانیا را ورشکسته دانست و گفت که دموکرات‌های امریکا درحالی خواهان اجرای طرح درمان عمومی هستند که هزاران نفر در بریتانیا علیه آن اعتراض می‌کنند. این درحالی است که سخنگوی «ترزا می» در واکنش به توییت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا درباره ورشکستگی سازمان بهداشتی بریتانیا اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور به نظام سلامت این کشور افتخار می‌کند. هر چند که ترزا می ‌از خدمات بهداشت ملی کشورش اظهار رضایت کرده، با این حال بسیاری از مردم بریتانیا نگران مراقبت‌های بهداشتی این کشور هستند. طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته 42درصد از مردم بریتانیا در ژانویه 2018 از آینده وضعیت بهداشت و درمان در کشورشان اظهار نگرانی کردند. میزان بی‌اعتمادی به شرایط کنونی مراقبت‌های بهداشتی، بریتانیا را در جایگاه چهارم میان کشورهایی قرار داده که بالاترین سطح نگرانی را در مورد شرایط بهداشت و درمان کشورشان دارند.

طبق آخرین آمار منتشر شده، رتبه اول این فهرست به مجارستان اختصاص یافته است. آن طور که در این گزارش گفته شده حدود 72درصد از مردم این کشور نگران وضعیت بهداشتی خود در سال جاری میلادی هستند. بعد از مجارها، شهروندان لهستانی بیشترین میزان نگرانی را از وضعیت بهداشت کشور خود دارند. این درحالی است که طبق سایر گزارش‌های منتشر شده، لهستان از استاندارد مطلوبی در مراقبت‌های سلامت اجباری دولتی برخوردار است. همچنین گفته شده که کارکنان این بخش به خوبی آموزش دیده هستند و مراقبت‌های سلامت در لهستان برای تمامی شهروندان و ساکنان ثبت‌نام شده قابل دسترسی است. با این حال براساس نتایج این نظرسنجی حدود 63 درصد از لهستانی‌ها در ژانویه 2018 از مراقبت‌های بهداشتی کشور خود اظهار نگرانی کرده‌اند.

آن طور که در ادامه این نظرسنجی گفته شده، میزان نگرانی مردم برزیل از مراقبت‌های بهداشتی در کشورشان حدود 46درصد و در بریتانیا حدود 42درصد اعلام شده است. این درحالی است که در سال 2016 حدود 72درصد از مردم بریتانیا پیش‌بینی کرده بودند که کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سرویس ملی بهداشت این کشور در سال‌های آینده افت خواهد کرد.

براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته حدود 38درصد از مردم چین و امریکا نیز نگران کاهش کیفیت بهداشت و درمان در کشورشان هستند. این درحالی است که به توجه به لغو طرح سلامت اوباماکر توسط دولت ترامپ به نظر می‌رسید که میزان این نگرانی بیشتر باشد.

براساس سایر گزارش‌های منتشر شده در پایان سال 2017 رییس‌جمهوری روسیه در نظر داشت تا با قانونی جدید، پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی را به مردم بسپارد. همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در زمینه خدمات درمانی در سال‌های 2016 تا 2017میلادی مشخص شد که حدود نیمی از مردم روسیه خواهان پرداخت هزینه‌های درمانی برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی با کیفیت بالا و مراقبت‌های بهداشتی مطلوب هستند. درحال حاضر نیز طبق نظرسنجی صورت گرفته در ژانویه 2018 حدود 27درصد از مردم روسیه نگران مراقبت‌های بهداشتی در کشورشان هستند. این میزان نگرانی از وضعیت بهداشت و درمان در استرالیا حدود 25درصد و در ژاپن و پرو حدود 17درصد از مردم را درگیر کرده است.

در میان شهروندان فرانسه و هند نیز حدود 14درصد نگران کاهش کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در کشورشان هستند. در سال‌های گذشته در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده بود که هر چند هند در زمینه فناوری و اقتصادی رشد چشمگیری داشته اما در زمینه استانداردهای پزشکی و بهداشتی توفیق چندانی نداشته است. با توجه به میزان رضایت شهروندان از آینده وضعیت بهداشت و درمان در هند به نظر می‌رسد که دولت مودی توانسته تلاش‌های مفیدی در زمینه بهداشت و درمان داشته باشد.

در ادامه این گزارش، میزان نگرانی مردم آلمان از وضعیت مراقبت‌های بهداشتی در کشورشان حدود 13درصد و در کره جنوبی و ترکیه نیز کمتر از 10درصد اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر