تحقق کابوس «اسکندر» برای ناتو

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۱:۳۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۶۷۵
تحقق کابوس «اسکندر» برای ناتو

 

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از استقرار موشک‌های اتمی در کالینینگراد منتشر کرد. طبق این گزارش، از استقرار موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در «کالینینگراد» خبر داد. در این گزارش گفته شده که ترامپ، روسیه را به سوی مسابقه هسته‌یی هدایت می‌کند. طبق این گزارش، انتشار گزارش‌ها درباره استقرار سامانه‌های موشکی بالستیک «اسکندر»  Iskanderدر منطقه کالینینگراد توسط ارتش روسیه، با واکنش منفی کشورهای حوزه بالتیک عضو ناتو مواجه شد. رییس‌جمهوری و «رایمونداس کاروبلیس» وزیر دفاع کشور لیتوانی تایید کردند روز دوشنبه سامانه‌های موشکی «اسکندر» به منطقه کالینینگراد، منتقل شدند. رییس‌جمهوری لیتوانی هشدار داد؛ این موشک‌ها برای استقرار دایم به منطقه آورده شده‌اند واین به معنای تهدیدی جدی نه تنها برای لیتوانی، بلکه برای نیمی از کشورهای اروپایی است.

 وال‌استریت ژورنال:

بسیاری از رسانه‌ها، دیروز از پرتاب موفقیت آمیز راکت قدرتمند اسپیس‌ایکس، خبر دادند. این روزنامه نیز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از این راکت، گزارشی از آن منتشر کرد. طبق این گزارش، این راکت بعداز ظهر امروز(دیروز) به وقت محلی در دماغه کاناورال در فلوریدا به همراه خودرو رودستر ایلان ماسک به فضا پرتاب شد. اگرچه فرآیند پرتاب فالکون هوی به‌طور کامل به اتمام نرسیده است؛ اما این راکت به‌خوبی قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت بنابراین احتمالا برای انجام ماموریت‌ برای مشتریان تجاری اسپیس‌ایکس آماده است. در حال حاضر فالکون هوی عنوان قدرتمندترین راکت دنیا را یدک می‌کشد. این راکت از ۲۷ موتور بهره می‌برد که بیشتر از تعداد موتورهای به‌کاررفته در تمام راکت‌هایی است که تاکنون ساخته شده‌اند.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ادامه سقوط شاخص جهانی سهام منتشر کرد. طبق این گزارش، پس از اینکه شاخص داوجونز دو روز را با سقوط‌های سنگین سپری کرد، روز سه‌شنبه یک درصد دیگر نسبت به مقدار بسته شده روز قبل، کاهش داشت. طبق این گزارش، روز دوشنبه هر دو شاخص اس‌اندپی و داوجونز بیش از ۴ درصد سقوط کردند که بیشترین سقوط آنها از سال ۲۰۱۱ تاکنون است. علت این سقوط‌ها افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران از بالا رفتن نرخ بهره امریکا است و همچنین نرخ سود اوراق قرضه دولتی هم به بالاترین میزان تاریخ خود رسیده است و جایگزین بهتری برای سهام ارائه کرده است. همچنین گفته شده که سقوط وال‌استریت موجی از شوک را به بازارهای مالی جهان فرستاد. بورس‌های اصلی اروپا حدود ۲ درصد سقوط کردند و نیکی ژاپن شیرجه‌یی 4.7درصدی به اعماق زد که این بدترین سقوط این شاخص از نوامبر ۲۰۱۶ تاکنون است.

 

ارسال نظر