ناامیدی اروپا و آسیا از بورس وال استریت

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۹۴
ناامیدی اروپا و آسیا از بورس وال استریت

 فایننشال تایمز:

بسیاری از رسانه‌ها، دیروز در صفحه اول خود، گزارشی از سقوط شاخص بورس‌های اروپا و آسیا منتشر کردند. فایننشال تایمز نیز در این باره نوشت، پس از سقوط ۱۶۰۰ واحدی شاخص‌ بورس وال استریت در پایان روز کاری دوشنبه، ارزش بورس‌های آسیایی و اروپایی هم روز سه‌شنبه به‌شدت کاهش یافت. طبق این گزارش، سقوط شاخص‌‌ها که یک هفته پس از کاهش ارزش سهام در بازارهای امریکایی رخ داده، در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این التهاب در بازار بورس در حالی رخ می‌دهد که امریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رشد اقتصادی چشمگیری را تجربه می‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ رشد اقتصادی ایالات‌متحده در ماه‌های گذشته، انتظار سود سرمایه‌گذاران در بازارهای امریکایی را افزایش داده است.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از منطقه سینا در مصر، گزارشی از پیمان پنهانی مصر و اسراییل، منتشر کرده است. طبق این گزارش، وزیر اطلاعات اسراییل از همکاری امنیتی اطلاعاتی سطح بالا میان قاهره و تل‌آویو خبر داد. به گفته یسراییل کاتس وزیر اطلاعات اسراییل، این دو کشور، منافع مشترک و عمیقی برای ممانعت از حضور داعش در سینا دارند و همکاری امنیتی اطلاعاتی بالایی میان قاهره و تل‌آویو وجود دارد. به گفته او کاملا طبیعی است که عملیات میدانی برای حمله به داعش و ممانعت از اجرای تهدیداتش وجود داشته باشد چراکه داعش قبلا به ایلات و نقب حمله کرده بود. پیش از این روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به مصر در جنگ با داعش در شبه جزیره سینا کمک کرده و در دو سال اخیر بیش از ۱۰۰ هدف داعش را با موافقت قاهره بمباران کرده است. به گفته منابع امریکایی، حملات اسراییل در پیروزی ارتش مصر بر داعش در سینا نقش داشته است. اما قاهره این اخبار را تکذیب کرد.

 داون:

صفحه اول این روزنامه، به گزارشی از معمای زندان ذهبان در حومه جده منتشر کرده و از بروز تخلفات علیه حقوق بشر خبر داده است. طبق این گزارش، در فاصله 20 کیلومتری حومه شهر ساحلی جده که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای عربستان‌سعودی به‌شمار می‌آید، زندان «ذهبان» در روستایی کوچک و دورافتاده و مشرف به ساحل قرار دارد. مسوولان سعودی در این زندان هزاران زندانی سیاسی و حقوقی و نیز متهمان مسائل مربوط به تروریسم و خشونت را حبس کرده‌اند. زندان ذهبان که بیش از 10 سال پیش بنا شد، برای فعالان سعودی و سازمان‌های حقوق بشر، معمای بزرگی است زیرا مسوولان سعودی به آنان اجازه ورود به زندان را نمی‌دهند و فقط دست‌اندرکاران روزنامه‌های دولتی یا نویسندگان هوادار دولت سعودی اجازه بازدید از زندان را دارند.

 

 

ارسال نظر