برپایی جشنواره هنرهای تجسمی ۴۰ سال انقلاب

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۹۲
برپایی جشنواره هنرهای تجسمی ۴۰ سال انقلاب

به گفته مسعود شجاعی‌طباطبایی، جشنواره هنرهای تجسمی چهلمین سال انقلاب اسلامی سال آینده برگزار و فراخوان این رویداد اردیبهشت ماه ۹۷ منتشر خواهد شد.

مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره نمایشگاه منتخب آثار هنرمندان تجسمی حوزه هنری در رشته‌های نقاشی، گرافیک و مجسمه در گالری عالی که از ۱۴بهمن ماه آغاز به کار کرده به مهر گفت: این مجموعه از فاخرترین آثاری است که در حوزه‌های نقاشی، پوستر، نگارگری، مجسمه‌سازی و خوشنویسی با موضوع انقلاب اسلامی خلق شده است. همچنین در ادامه برنامه‌یی که در ۶ ماه اخیر راه‌اندازی کرده‌ایم که هر هفته یکی از آثار برجسته هنری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را ارائه می‌کنیم این ‌بار به مناسبت ایام دهه فجر نقاشی چهره امام خمینی(ره) اثر مرتضی افشاری را ارائه کردیم.

او در مورد آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ویژه دهه فجر توضیح داد: آثار این نمایشگاه متشکل از ۳۵پوستر، ۵۰ نقاشی و ۲۰کار حجمی است که می‌توان گفت بعضی از این آثار مدت‌ها در آرشیو بوده و کمتر دیده شده‌اند و ما شرایطی را فراهم کردیم تا این آثار دیده شوند. همزمان با برپایی این نمایشگاه، مجموعه آثاری چون پوسترها که امکان ارائه همزمان داشتند در مراکز استانی ارائه شده‌اند. به گفته شجاعی‌طباطبایی، چهره‌های صاحب نام عرصه تجسمی در این نمایشگاه حضور دارند و آثاری از کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، غلامعلی طاهری، نصیر قشقایی، احمد آقاقلی‌زاده، علی‌اصغر یوزباشی و... به نمایش گذاشته شده است.

 

ارسال نظر