دختر بچه ستاره سینما در سن ۹۰ سالگی درگذشت

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱
دختر بچه ستاره سینما در سن ۹۰ سالگی درگذشت

آن گیلیس که در فیلم‌های«ماجراهای تام سایر» و «۲۰۰۱ یک اودیسه فضایی» به ایفای نقش پرداخته است در سن ۹۰سالگی درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، آن گیلیس ستاره خردسال سابق سینما که در نقش بکی تاچر در فیلم «ماجراهای تام سایر» ساخته دیوید اسلزنیک درخشید و بعدها در کنار ستارگان برجسته سینمای کلاسیک همچون میرنا لوی و اسپنسر تریسی نقش‌آفرینی کرد همچنین در شاهکار استنلی کوبریک «۲۰۰۱ یک اودیسه فضایی» نقش‌آفرینی کوتاهی داشت در سن ۹۰سالگی درگذشت.

گیلیس در کارتون مشهور «بامبی» نیز صداپیشگی کرده بود. وی که با کمپانی برادران وارنر قرارداد داشت برای آنکه به شرلی تمپل بعدی سینما بدل شود اغلب در نقش دخترهای لوس نقش‌آفرینی می‌کرد.

آن گیلیس فوریه ۱۹۲۷در لیتل راک ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. او در دهه ۳۰میلادی در فیلم‌های مختلف نقش‌هایی اغلب جزئی ایفا کرد که مهم‌ترین آنها حضور بسیار کوتاهش در نقش دختر میرنا لوی در فیلم «زیگفیلد بزرگ»(۱۹۳۶) بود. پس از آن در سال ۱۹۳۸ در نقش بکی تاچر در مقابل شخصیت تام سایر نقش‌آفرینی کرد که باعث شهرت وی شد. بعدها او در مورد این نقش گفت:«دختران و پسران در سراسر کشور برای حضور در این فیلم تست دادند و سرانجام دیوید سلزنیک با 3 دختر که من هم شامل آنها می‌شدم، قرارداد بست. با این حال ما منتظر انتخاب بازیگر نقش تام سایر بودیم و به این دلیل که جثه من نسبت به بازیگر انتخابی نقش تام سایر مناسب بود برای این نقش انتخاب شدم.»

اوج دوران فعالیت گیلیس به اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰میلادی برمی‌گردد که در فیلم‌های «بیو ژست»(۱۹۳۹) در کنار‌گری کوپر، «ادیسون، انسان»(۱۹۴۰) با بازی اسپنسر تریسی و «همه اینها به اضافه بهشت»(۱۹۴۳) مقابل بت دیویس نقش‌آفرینی کرد.

 

ارسال نظر