اکران فیلم‌های مجیدی و جلیلوند از 25 بهمن

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸
اکران فیلم‌های مجیدی و جلیلوند از 25 بهمن

سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران فیلم جدید مجید مجیدی و «بدون تاریخ بدون امضا» از ۲۵بهمن ‌ماه خبر داد.  غلامرضا فرجی درباره مصوبات جلسه نهم بهمن ‌ماه شورای صنفی نمایش به ایسنا گفت: فیلم «پشت ابرها» (آن سوی ابرها) به کارگردنی مجید مجیدی از ۲۵بهمن ‌ماه در سرگروه سینمایی کوروش اکران می‌شود و فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند هم از همین تاریخ به سرگروهی سینما قدس نمایش داده خواهد شد.  او درباره اکران دیگر فیلم‌های روی پرده در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اکران فیلم‌ها در روزهای باقی مانده تا جشنواره و نیز در زمان برگزاری جشنواره در سینماهایی که فیلم‌های این رویداد در آنها نمایش داده نمی‌شود همچنان ادامه خواهد داشت.

او درباره اینکه آیا قرار است فیلم مجید مجیدی در اکران نوروزی گنجانده شود، گفت: قراردادی که درحال حاضر ثبت شده است براساس تعداد هفته‌های نمایش و کف فروش فیلم خواهد بود و هر چقدر بفروشد طبق آیین‌نامه ادامه خواهد داشت.

این فیلم در اسفند اکران می‌شود و ادامه فروش هر فیلم منوط به تعداد هفته و کف فروش است.  فرجی همچنین اظهار کرد که آیین‌نامه اکران فیلم‌ها در شورای صنفی نمایش پس از جشنواره فیلم فجر بررسی خواهد شد. «آن ‌سوی ابرها» آخرین ساخته کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» است که داستان آن در مناطق فقیرنشین بمبئی رقم می‌خورد. این فیلم مجیدی پاییز امسال نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن بود و در جریان این رویداد سینمایی با حضور بازیگران اصلی و مجید مجیدی برای نخستین بار به نمایش درآمد.

او درباره اکران فیلم «پشت ابرها» گفت: طبق آیین‌نامه هر فیلمی که پروانه نمایش دارد و با سرگروه‌ها قرارداد بسته است، شورا موظف است قرارداد آن را ثبت کند. نکته دیگر این است که اگر این فیلم‌ها کف فروش خود را حفظ کند، ممکن است به اکران نورزی هم برسند. همچنین «بدون تاریخ، بدون امضا» با فیلمنامه‌یی از علی زرنگار و وحید جلیلوند دومین فیلم برادران جلیلوند پس از فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» است.

 

ارسال نظر