توقف گودبرداری و قطع درختان حریم کاخ مرمر

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۳۴
توقف گودبرداری و قطع درختان حریم کاخ مرمر

بر اساس پیگیری‌های دفتر ریاست‌جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دستور توقف انجام عملیات ساختمانی و گودبرداری و قطع درختان در فضای باز کاخ مرمر و در حریم موزه ملی قرآن را داد.

اواسط سال ۹۱ نخستین قدم‌ها برای ساخت بنایی جدید در حریم درجه یک کاخ مرمر، خانه پروفسور عدل و موزه ملی قرآن کریم برداشته شد، ولی با وجود اعتراضاتی که از سوی دوستداران و مسوولان میراث فرهنگی مطرح شد، ساختمان سفید چندطبقه همین یکی، دو سال قبل به بهره‌برداری هم رسید.

اما بعد از گذشت این مدت بار دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر انجام برخی اقدامات عمرانی جدید به گوش می‌رسد؛ اقداماتی که با دستور رییس‌جمهور متوقف می‌شوند. حجت‌الاسلام امیر لهراسبی مدیر موزه ملی قرآن کریم به ایسنا می‌گوید: سال‌های گذشته در بخش شرقی ساختمان تشخیص مصلحت نظام، در فضای سبز موزه‌ ملی قرآن و در حریم درجه یک، سه بنای تاریخی دیگر کاخ مرمر، مجلس قدیم و خانه پروفسور عدل دیوارچینی کردند و ساختمانی ساختند که از یکی، دو سال قبل بهره‌برداری شده است. او با اشاره به زمان حضورش در موزه قرآن ادامه می‌دهد: از آن زمان پیگیری‌هایی از طریق ریاست سازمان میراث‌فرهنگی انجام دادم، چون از مدتی پیش نیز سروصداهایی از فضای باز مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیده می‌شد به نظر می‌رسید در حال انجام کارهای عملیاتی بودند. با مونسان رییس جدید سازمان میراث فرهنگی نامه‌نگاری‌هایی انجام شد و گزارش‌ها و مستندنگاری‌هایی مبنی بر انجام برخی فعالیت‌ها در گذشته و در حال حاضر در این فضا ارائه شد که ظاهرا به اطلاع رییس‌جمهور نیز رسیده است.

حجت‌الاسلام لهراسبی ادامه می‌دهد: شنیده‌ام که بر اساس پیگیری دفتر ریاست‌جمهوری، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی (رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام) نیز دستور توقف کار گودبرداری در فضای باز ساختمان و قطع درختان در این محیط را داده‌ است.

 

 

ارسال نظر