خانه‌هایی با وسعت خیابان

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۷۵
خانه‌هایی با وسعت خیابان

گروه گوناگون  براساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در سال 2017، بیش از 553هزار امریکایی ‌بی‌خانمان هستند. آن‌طور که گفته شده در کلان‌شهرهای امریکا از هر 5 نفر، یک‌نفر بی‌خانمان بوده یا در اقامتگاه‌های اضطراری زندگی می‌کنند. طبق آمار وزارت مسکن و توسعه شهری در امریکا، شمار قابل ‌توجهی از بی‌خانمان‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. آن‌طور که گفته شده در سال‌های اخیر، افزایش دستمزدها، کمتر از افزایش اجاره مسکن بوده که این موضوع در کلان‌شهرها بیشتر به چشم می‌خورد. بر این اساس بی‌خانمانی در شهرهای بزرگی مانند لس‌آنجلس و نیویورک افزایش قابل‌ توجهی داشته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، رشد بی‌خانمانی در نیویورک و لس‌آنجلس در مقایسه با سال 2016 بیشتر از 20درصد بوده است. بر اساس آخرین آمار وزارت مسکن و توسعه شهری امریکا، در سال 2017 بیش از 76هزار بی‌خانمان در نیویورک زندگی می‌کنند. بر این اساس نیویورک رتبه اول را در شمار بی‌خانمان‌ها در امریکا به خود اختصاص داده است. آمارها در حالی خبر از افزایش شمار بی‌خانمان‌های نیویورکی در سال 2017 می‌دهند که طبق گزارش‌های منتشر شده، در سال 2016 آمار بی‌خانمان‌ها در شهر نیویورک امریکا به بالاترین میزان بعد از رکود بزرگ در ۱۹۳۰ رسیده بود.

لس‌آنجلس در سال‌های متوالی رکورد بالاترین میزان بی‌خانمان‌ها را به خود اختصاص داده بود. در سال 2017 این ایالت رتبه دوم را در بی‌خانمانی کسب کرده است. گفته می‌شود که وقوع بحران اقتصادی در عرصه مسکن در شهر لس‌آنجلس به افزایش تعداد افراد بی‌خانمان در پرجمعیت‌ترین ایالت امریکا منجر شده است. طبق تازه‌ترین آمار شمار بی‌خانمان‌ها در لس‌آنجلس در سال 2017 بیش از 55 هزار نفر اعلام شده است. این تعداد در سیاتل حدود 12هزار نفر و در سن‌دیگو بیش از 9 هزار نفر بود. در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که سیاتل در سال 2005 در میان شهرهایی قرار داشت که متعهد شده بودند تا 10سال آینده بی‌خانمانی را ریشه‌کن کنند؛ اما به دلیل رکود اقتصادی و تورم شدید بازار مسکن، ناچار به احداث شهرک‌های چادری با حمایت دولت، جهت اسکان بی‌خانمان‌ها شدند.

در ادامه این گزارش کلمبیا از دیگر مناطقی بود که در سال 2017 درصدی از بی‌خانمانی در امریکا را به خود اختصاص داده است. طبق آمار منتشر شده در سال 2017 شمار بی‌خانمان‌های کلمبیا حدود 7هزار و 473 نفر اعلام شد.

در بسیاری از گزارش‌های سال گذشته میلادی گفته شده بود که بی‌خانمانی در کالیفرنیا به سطح هشدار رسیده بود. آن‌طور که در این آمار نیز منتشر شده، دو شهر کالیفرنیا در فهرست شهرهایی با بیشترین بی‌خانمان‌ها قرار گرفته‌اند. طبق این گزارش در سال 2017 حدود 7 هزار و 394 بی‌خانمان در خیابان‌های سن‌خوزه و سانتا کلارا زندگی می‌کردند. طبق آماری که در سال‌های گذشته منتشر شده بود، حداقل اجاره ماهانه در سن‌خوزه حدود 3هزار و 500دلار است که با حداقل دستمزد 12دلار تا 19دلار حقوق ماهانه بسیاری از افراد کفاف اجاره خانه را نمی‌دهد.

طبق آمار وزارت مسکن و توسعه شهری در امریکا، شمار بی‌خانمان‌ها در لاس‌وگاس و بوستون در سال 2017 بیش از 6هزار نفر و در فیلادلفیا حدود 5 هزار و 693 نفر اعلام شد.

بر اساس سایر گزارش‌های منتشر شده هر چند که در دهه‌های اخیر رشد اقتصادی امریکا غیرقابل انکار بوده و بسیاری از افراد برای ساختن زندگی بهتر به این کشور مهاجرت کرده‌اند، با این‌ حال بحران‌های ایجاد شده در بازار آزاد همچنین سرعت رشد اجاره مسکن در مقایسه با سرعت رشد درآمدها، مشکلات بسیاری برای امریکایی‌ها ایجاد کرده است.

 

 

ارسال نظر