موضع مبهم امریکا در بحران عفرین

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۰۴
موضع مبهم امریکا
در بحران عفرین

 نیویورک‌تایمز:  

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از ارتش سوریه، به گزارشی از شمار کشته‌ها و ادامه بحران‌ها در سوریه پرداخته است. براساس این گزارش این حمله تاکنون حدود 260 کشته برجای گذاشته است. همچنین حمله ترکیه به کردهای سوریه، امریکا را نیز در موقعیت پیچیده‌یی قرار داده است. طبق آنچه نیویورک‌تایمز نوشت، کاخ سفید پیامی برای آرام کردن رییس‌جمهور ترکیه فرستاد مبنی‌بر آنکه امریکا حمایت از کردهای سوریه را کاهش خواهد داد. این پیام به سرعت در تضاد با پنتاگون قرار گرفت که اعلام کرد پشت کردها می‌ایستد. این پیام‌های متناقض تلاش دولت امریکا برای متعادل کردن فشارهای رقابتی را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، کاخ سفید با طرح ارتش امریکا برای تشکیل نیروهای کرد در شمال شرق سوریه مخالفت کرد. ترکیه نیز شدیداً با این طرح مخالف بود. ترکیه که شبه‌نظامیان کرد را تروریست می‌داند، هراس دارد که چنین طرحی نفوذ کردها در امتداد مرز جنوبی را افزایش دهد.

 واشنگتن‌پست:

در صفحه اول این روزنامه، خبری با عنوان پرسش مولر از ترامپ درباره فلین و کومی، منتشر شده است. طبق این گزارش، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا درتلاش است تا درباره اخراج «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی و «جیمز کومی» مدیر پیشین اف.بی.‌آی جلسه پرسش و پاسخی با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا برگزار کند. پیش از این گفته شده بود که کومی به کنگره گفته بود که نمی‌تواند درباره احتمال تبانی میان روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ اظهارنظر کند. بعد از آن، ترامپ وی را اخراج کرد. کومی که تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا زیرنظر وی انجام می‌شد، همچنین گفته بود که ترامپ از وی خواسته بود که راهی برای خارج کردن فلین از این پرونده بیابد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه، صفحه اول خود را به انتشار عکس و گزارشی از فوران آتش‌فشانی در فیلیپین اختصاص داد. طبق این گزارش، براثر فوران آتش‌فشان «مایون» و خروج گدازه و خاکستر از دهانه این آتش‌فشان، مقامات فیلیپین سطح هشدار درباره این کوه آتش‌فشانی را افزایش داده و ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه مجبور به ترک منازل خود شدند. همچنین آژانس مبارزه با بلایای طبیعی در فیلیپین اعلام کرد شمار افرادی که به علت فوران قله آتش‌فشانی مایون در این کشور بی‌خانمان شده‌اند به بیش از 61 هزار نفر افزایش یافته است. در این خبر گفته شده که مدارس در 17 شهر فیلیپین در استان‌های آلبای و کامارینزسور تعطیل شده‌اند. گزارش‌ها همچنین از لغو حدود 56 پرواز به علت فوران قله آتش‌فشانی مایون حکایت دارد.

 

ارسال نظر