قطع امید نسل جنگ‌دیده امریکا از کشور

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۹۷
قطع امید نسل جنگ‌دیده امریکا از کشور

گروه گوناگون   

در ماه‌های اخیر، نظرسنجی‌های بسیاری از مردم امریکا صورت گرفته که نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نارضایتی بسیاری از عملکرد دولت وجود دارد. در این میان، حتی برخی امریکایی‌هایی که در انتخابات 2016 به دونالد ترامپ رای داده‌اند، از عملکرد او ناراضی هستند.

علاوه بر این، تهدیدهای متعدد کره‌شمالی و رویکرد جنگ‌طلبانه ترامپ در مواجهه با کیم جونگ اون، نگرانی‌های بیشتری برای مردم امریکا ایجاد کرده است. براساس گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شد، بسیاری از امریکایی‌ها، سال 2018 را آغاز جنگ هسته‌یی میان کشورشان و کره‌شمالی می‌دانند. همچنین در آخرین ماه سال 2017، وزارت دفاع امریکا از احتمال بروز درگیری میان جنگنده‌های روسی و امریکایی در آسمان سوریه، ابراز نگرانی‌ کرد.

این در حالی است که در تازه‌ترین گزارش‌ منتشر شده از سوی انجمن روانشناسی امریکا، ساکنان این کشور، در دوران پراسترسی زندگی می‌کنند. در نظرسنجی صورت‌ گرفته از این موسسه، بسیاری از مردم امریکا، در نسل‌های مختلف، بر این باورند که کشورشان در نقطه پایانی قرار دارد. در میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، بسیاری در سال‌های قبل، شاهد حوادث ویرانگر بسیاری بودند، اما اعتقاد دارند که تاکنون، امریکا به بن‌بستی که امروز در آن قرار دارد، نرسیده است. براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته، بیشترین افرادی که باور به سقوط کشورشان دارند، در میان گروه سنی 39 تا 52 سال قرار دارند. این افراد که پس از جنگ جهانی دوم و در زمان پرتلاطم دنیا متولد شده‌اند، شاهد بحران‌های بزرگی ازجمله انفجار ساختمان اوکلاهاماسیتی و جنگ خلیج‌فارس بودند. طبق گزارش‌های منتشر شده، انفجار ساختمان اوکلاهاماسیتی، بزرگ‌ترین حادثه تروریستی قبل از 11 سپتامبر 2001 بوده و جنگ خلیج‌ که حمله امریکا (به عنوان رهبری ائتلاف) به کویت و سپس عراق را در پی داشت، بزرگ‌ترین نبرد بعد از جنگ جهانی دوم بود. با این‌ حال، 61درصد از امریکایی‌هایی که شاهد چنین رویدادهایی در تاریخ خود بودند، بر این باورند که در سال‌های اخیر، کشورشان در بحرانی‌ترین شرایط قرار گرفته است. پس از این نسل، جوانان 18 تا 38 ساله امریکایی، بیشترین میزان نگرانی را از وضعیت کشورشان دارند. این نسل در طول زندگی خود شاهد حملات یازده سپتامبر 2001 و کشتار‌های جمعی موسوم به «تیراندازی کور» بودند. با این ‌حال، حدود 59درصد از افراد 18 تا 38 ساله امریکایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، بر این باورند که امریکا به نقطه پایانی خود نزدیک شده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، امریکایی‌های که در سال‌های 1946 تا 1964 متولد شدند، سومین گروه افراد بدبین به آینده کشورشان هستند. این نسل در امریکا، شاهد وقوع جنگ ویتنام و ترور شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار سیاسی همچون جان اف کندی و مارتین لوتر بودند. هر چند که این نسل‌ زاده دوره رفاه و رونق اقتصادی بوده و تصویری مثبت از جهان داشتند، اما حدود 57درصد از آنها، نگران به بن‌بست رسیدن امریکا هستند.

در این میان، سالمندان بالای 75 سال امریکایی‌ نیز نظر مثبتی نسبت به آینده کشورشان ندارند. این افراد، با حمله ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی امریکا شاهد ورود کشورشان به جنگ جهانی دوم بودند. با اینکه این نسل بحران‌های سیاسی، اقتصادی و جنگ‌های سختی را شاهد بودند، اما در حال حاضر بر این باورند که امریکا به نقطه پایانی خود نزدیک می‌شود.

این در حالی است که در آخرین ماه‌های سال 2017 نتایج یک نظرسنجی، نشان داد که 76درصد از امریکایی‌ها، نسبت به احتمال بروز خشونت‌های سیاسی در کشورشان در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند. از طرفی، بسیاری از مردم امریکا کشورشان را در آستانه بحران اقتصادی می‌دانند.

 

ارسال نظر