24ساعت خشونت و خون

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۴۳
24ساعت خشونت و خون

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر از کنترل «هتل اینترکنتینانتال» به دست نیروهای ویژه افغانستان داد. به گزارش نیویورک‌تایمز، نیروهای ویژه افغانستان پس از گذشت 24ساعت از کشتن مهاجمان و البته جان‌باختن ۵ غیرنظامی کنترل هتل «اینترکنتینانتال» کابل را که مورد هجوم شبه‌نظامیان قرار گرفته بود، به دست گرفتند. طبق این گزارش، فرمانده پلیس کابل اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در حمله به این هتل به ۱۸ نفر رسیده، همچنین شمار زخمیان این رویداد ۱۰ نفر از جمله 4غیرنظامی اعلام شده است. سخنگوی طالبان پس از به‌عهده گرفتن مسوولیت این حمله اعلام کرد: این حمله قرار بود پنج‌شنبه هفته گذشته انجام شود اما به‌ دلیل جشن عروسی که در این هتل برگزار شده بود به تعویق افتاد.

 وال‌استریت‌ژورنال:

سنا به توافق برای پایان تعطیلی دولت نزدیک می‌شود. وال‌استریت‌ژورنال با اعلام این خبر گزارشی از نتایج مذاکرات سنا منتشر کرد. طبق این گزارش، روند تامین مالی نهادهای دولتی امریکا روز شنبه پس از آنکه سنای امریکا نتوانست لایحه بودجه را تصویب کند، قطع شد. قرار بود دیروز بار دیگر درباره لایحه بودجه رای‌گیری شود. طبق این گزارش دیروز تعطیلی دولت امریکا وارد سومین روز خود شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که انتظار می‌رفت سناتورها بتوانند به نوعی مصالحه برسند اما سناتورهای دموکرات اعلام کردند، توافقی در کار نیست. طبق خبری که دیروز منتشر شد، صد‌ها هزار کارمند فدرال در امریکا دوشنبه در خانه ماندند، چراکه تعطیلی نهاد‌های دولتی امریکا به روز‌های کاری نیز کشیده شده است. شماری از سناتورهای میانه‌رو از هر دو حزب پشت درهای بسته در حال کار کردن روی این موضوع و رسیدن به مصالحه هستند. آنها در حال گفت‌وگو درباره اقداماتی برای بازگشایی موقتی نهادهای دولتی تا روز هشتم ماه فوریه هستند.

 فایننشال‌تایمز:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از آمادگی حزب سوسیال دموکرات آلمان برای ادامه مذاکرات با مرکل منتشر کرد. طبق این گزارش کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان با اکثریت ۵۶درصدی به از سرگیری مذاکرات «ائتلاف بزرگ» با بلوک محافظه‌کار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طبق توافق اوایل ماه رای داد. رای سوسیال دموکرات‌ها اندکی از نگرانی‌ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کاست. ممکن است مذاکرات کامل از سه‌شنبه یا چهارشنبه پس از دیدار مرکل، شولتس و هورست سیهوفر رهبر متحد آغاز شود. سیهوفر پیش‌بینی کرده است که دولت جدید از نیمه اول مارس روی کار بیاید. با این وجود، تضمینی برای توافق نهایی بر سر ائتلاف وجود ندارد. فاصله زیاد موافقان و مخالفان در حزب سوسیال دموکرات بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بود و احتمالا به رهبران این حزب جرات بیشتری می‌بخشد تا سخت‌تر در مذاکرات کوشش کنند.

 

 

ارسال نظر