نبود مکان نمایش، مشکل جشنواره‌ تجسمی

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۴۱
نبود مکان نمایش، مشکل جشنواره‌ تجسمی

عبدالرحیم سیاهکارزاده از پیگیری مذاکره با شهرداری تهران برای استفاده از فضای باغ کتاب تهران و همچنین مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران برای برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد.

عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر درباره جانمایی آثار تجسمی فجر با توجه به کمبود مکان برای ارائه این آثار به مهر گفت: این یک مشکل اساسی است و ما چندین سال است به دنبال حل آن هستیم که مکان مناسبی را برای بی‌نال‌ها، جشنواره‌های تجسمی از جمله جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر دایر کنیم و این موضوع نقل جلسات مدیریتی و جامعه هنری است.

او بیان کرد: ما امسال از ابتدای برگزاری جشنواره به همه مکان‌های موجود مراجعه کردیم اما هیچ یک از آنها فضاهای مناسب و ایده‌آلی برای برپایی جشنواره فجر نبودند چون نمی‌توانیم آثار متنوع و درخور هنر ایران را در آنها به نمایش بگذاریم و هر یک مشکلاتی نظیر کوتاهی سقف‌ها، دیوارهای نامناسب و... داشتند. سیاهکارزاده از مذاکره با شهرداری تهران برای استفاده از فضای باغ کتاب تهران و همچنین مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و افزود: مکاتباتی با مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران و شهرداری تهران برای استفاده از این فضاها برای نمایش آثار جشنواره‌های تجسمی شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته او، به دلیل نبود مکانی مناسب برای ارائه آثار جشنواره هنرهای تجسمی فجر و در نظر گرفتن مجموعه صبا برای نمایش آثار دبیرخانه جشنواره ناگزیر شده تعداد آثار راه‌یافته به جشنواره هنرهای تجسمی فجر را کم کند. دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در پایان گفت: مجید ملانوروزی، مجتبی آقایی، علی مرادخانی معاون سابق هنری و من مکاتباتی با آقای شریعتمداری وزیر صنعت و معدن انجام داده‌ایم تا مجموعه باغ کتاب تهران برای جشنواره‌های تجسمی در نظر گرفته شود ولی هنوز به نتیجه‌یی نرسیده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم تا برای سال آینده این مشکل کمبود جا رفع شود.

 

ارسال نظر