زنان علیه ترامپ

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۸۰
زنان علیه ترامپ

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تظاهرات زنان در امریکا منتشر کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، زنان، در سالگرد تظاهرات میلیونی سال گذشته که در اعتراض به نابرابری موقعیت‌های اقتصادی- اجتماعی در ده‌ها شهر امریکا برپا شد، در بیش از ۶۰شهر امریکا به خیابان‌ها آمدند تا همبستگی خود را به نمایش بگذارند.

شعارهای تظاهرات امسال که در شهرهای مختلف برگزار شد، بر موضوعات سیاسی و مطالبات اجتماعی - از جمله مساله مهاجران و نابرابری حقوق زنان و مردان- تمرکز داشت. دومین تظاهرات سراسری زنان در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ، همزمان با نخستین سالگرد آغاز ریاست‌جمهوری او برگزار شد. امسال همچنین مساله آزار جنسی زنان، یکی از موضوعات اصلی مورد توجه شرکت‌کنندگان در تظاهرات بود.

  داون:

این روزنامه پاکستانی در صفحه اول خود، گزارشی از جدال لفظی نمایندگان امریکا و پاکستان در سازمان ملل منتشر کرد.

طبق این گزارش، این جدال در حالی صورت گرفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد، در جلسه‌یی بر مسائل روابط افغانستان با همسایگان خود متمرکز بود.

گفته می‌شود که جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرده که اگر پاکستان همچنان پناهگاه امن در اختیار سازمان‌های تروریستی قرار دهد ایالات متحده دیگر نمی‌تواند با اسلام‌آباد همکاری کند و آنها باید این روند را متوقف کرده و به تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری افغانستان بپیوندند.

ملیحه لودهی سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد در مقابل پاسخ داد افغانستان و شرکایش خصوصا امریکا، لازم است که با چالش‌های داخل افغانستان دست و پنجه نرم کنند نه اینکه وظیفه خاتمه این درگیری‌ را به دوش سایرین بیندازند.

  واشنگتن‌پست:

۶ تبعه بانفوذ روسی در جشن‌های تحلیف ترامپ حضور داشته‌اند. این روزنامه در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق گزارش واشنگتن‌پست، رسانه‌های امریکایی در بررسی‌های اخیر خود به این نتیجه رسیده‌اند که در جشن‌های مرتبط با تحلیف ریاست‌جمهوری ترامپ در سال گذشته حداقل 6 تبعه بانفوذ روسی حضور داشته‌اند. به گزارش این روزنامه، در جشن‌های تحلیف سال گذشته ترامپ، ناتالیا ویسلنیتسکایا و رینات آخمتشین که دو لابی‌گر روسی مستقر در امریکا هستند حضور داشتند.  همچنین ماریا بوتینا که پیش‌تر دستیار الکساندر توروشین از بانکداران بنام روسیه بوده و هم‌اکنون از جمله فعالان حق مالکیت سلاح است نیز حضور داشته است. این3 ‌نفر در حال حاضر در جریان تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 امریکا در معرض تحقیق و بررسی قرار دارند.

 

ارسال نظر