دالان‌های پرتردد هوایی

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۷۳
دالان‌های پرتردد هوایی

گروه گوناگون   اگر در مورد شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی در جهان سوال پرسیده شود، بیشتر مردم تصور می‌کنند که نیویورک به لس‌آنجلس، یا لندن به پاریس، در میان فهرست پرترددترین‌ها قرار دارند، در حالی که با توجه به تازه‌ترین گزارش‌های مانیتورینگ هوایی بریتانیا، مسیر هوایی میان جزیره ججو و سئول در کره‌جنوبی، پرطرفدارترین مسیر پرواز در جهان به‌شمار می‌رود. با توجه به آمار منتشر شده، در سال 2017 حدود 64 هزار و 991 پرواز از فرودگاه ججو به فرودگاه جیمپوی سئول صورت گرفته که مسافت این دو فرودگاه نیز حدود 282 مایل اعلام شده است. جزیره ججو به عنوان قلب گردشگری در کره‌جنوبی شناخته‌ می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این جزیره که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است، مناظر آتش‌فشانی، غارهای زیرزمینی و سواحل چشمگیری دارد. براین اساس، به‌نظر می‌رسد که اکثر مسافرانی که به این جزیره سفر می‌کنند را گردشگران تشکیل می‌دهند. اگرچه در سال‌های اخیر، این جزیره توانسته گردشگران بین‌المللی نیز جذب کند، اما براساس آمار منتشر شده، اکثر بازدیدکنندگان آن هنوز کره‌یی هستند.  طبق آمار منتشر شده از سوی OAG، مسیر ملبورن-سیدنی، دومین مسیر هوایی پرطرفدار در جهان به‌شمار می‌آید. در این مسیر با مسافت حدود 443 مایل، در سال 2017 حدود 54 هزار و 519 پرواز صورت گرفت. طبق گزارش‌های منتشر شده، سیدنی شهری است با جذابیت‌های بی‌شمار که 218 سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، نخستین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.  در ادامه این گزارش، خط هوایی دهلی-بمبئی، به عنوان سومین خط پرتردد هوایی در جهان شناخته می‌شود. براساس گزارش‌های منتشر شده، دهلی، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هند است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای مسافران دارد. براین اساس، طبیعی به‌نظر می‌رسد که این دو فرودگاه با فاصله طولانی 715 مایلی، در سال 2017 بیش از 47 هزار پرواز داشته باشد.  مسیر هوایی فوکوکا به توکیو هاندا، از دیگر مسیرهای پرطرفدار در جهان به‌شمار می‌رود. آنطور که گزارش‌های مانیتورینگ هوایی بریتانیا اعلام کرده، در این مسیر با مسافت حدود 549 مایل، در سال 2017 حدود 43 هزار پرواز صورت گرفته است. توکیو، یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان شناخته می‌شود، همچنین بزرگ‌ترین اقتصاد شهری جهان را به ‌خود اختصاص داده است. براین اساس، به‌نظر می‌رسد شمار قابل‌توجهی از پروازهای صورت‌ گرفته در این دو مسیر، برای مقاصد کاری و تجاری باشد. از طرفی، در سال‌های اخیر شهر فوکوکا، پیشرفت قابل‌توجهی در صنعت توریسم داشته است.

آنطور که در ادامه گزارش گفته شده، مسیر هوایی ریودوژانیرو به سائوپائولو در برزیل، در میان شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، سائوپائولو، یکی از کلان‌شهرهای دنیا شناخته می‌شود که مهاجران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. همچنین، جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی، از عواملی است که باعث شده بسیاری از گردشگران دنیا این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. براساس آمار منتشر شده، در مسافت 222 مایلی ریودوژانیرو به سائوپائولو، در سال 2017 حدود 39 هزار و 325 پرواز صورت گرفت.  در ادامه این فهرست، مسیر هوایی دیگری که در میان پرترددترین خطوط است، به توکیو منتهی می‌شود. همانطور که گفته شد، توکیو، یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان شناخته می‌شود. در این مسیر 509 مایلی، در سال 2017، حدود 38 هزار و 389 پرواز صورت گرفته است.

براساس سایر گزارش‌های منتشر شده، سانفرانسیسکو، سالانه درآمد قابل‌توجهی از گردشگری به دست می‌آورد. هر ساله، تعداد بسیاری گردشگر برای بازدید از مکان‌هایی مانند جزیره آلکاتراز و پل گلدن‌گیت، به این شهر مراجعه می‌کنند. همچنین، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگی نیز در این شهر مستقر هستند. براین اساس این شهر برای مسافران هم از لحاظ تجاری و هم از نظر گردشگری، مقصد مهمی به‌شمار می‌رود. طبق آمار منتشر شده نیز، در سال 2017 حدود 34 هزار و 897 پرواز در این مسافت 337 مایلی صورت گرفته است.  همانطور که گفته شد، سیدنی از شهرهایی است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. طبق آمار اعلام شده، در سال 2017، مسیر هوایی بریسبین به سیدنی، در میان پرترددترین خطوط هوایی معرفی شد. در این مسیر 455 مایلی حدود 33 هزار و 765 پرواز در سال 2017 صورت گرفت. در ادامه این گزارش، مسیر کیپ‌تاون به ژوهانسبورگ افریقای جنوبی با 31 هزار و 914 و پکن به شانگهای چین به 30هزار و 29 پرواز، در پایان فهرست شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان قرار گرفت.

 

ارسال نظر