رابرت ردفورد: صدای زنان باید شنیده شود

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۲۰
رابرت ردفورد: صدای زنان باید شنیده شود

بازیگر، کارگردان و موسس جشنواره فیلم ساندنس در نشست مطبوعاتی با حمایت از شنیده شدن صدای زنان در صنعت سینما، این امر را نقطه اوجی برای این صنعت خواند.

به گزارش آسوشیتدپرس، رابرت ردفورد که برای معرفی برنامه‌های فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۸ در پارک سیتی حضور یافته بود با حمایت و تجلیل از جنبش #Me too و نیز برنامه حمایتی «وقت تمام است» گفت: این کار به هالیوود هم در بدنه اصلی و هم در جهان فیلم مستقل کمک می‌کند تا با نابرابری جنسیتی و آزار جنسی مقابله کند. او گفت: این به نوعی یک نقطه اوج است که می‌تواند خیلی چیزها را عوض کند و به زنان صدایی قوی‌تر ببخشد. آنها پیش‌تر این امکان را نداشتند. کنترل شدید توسط مردان سلطه‌جو حاکم بود و حالا فکر می‌کنم کارهای بیشتری در پیش باشد. فکر می‌کنم، نقش زنان می‌تواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربیات آنها واقعا شگفت‌انگیز است و فکر می‌کنم نقش مردان باید شنیدن باشد و اجازه بدهند صدای زنان شنیده شود و به این حرف‌ها فکر کنند.

دور جدید جشنواره فیلم ساندنس از ۲۸ ژانویه شروع می‌شود و در برنامه دیروز سوال‌هایی درباره زنان و اینکه در معرض چه خطرهایی هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلی» و موضوع هاروی واینستین از نقاط تمرکز بود. ردفورد درباره نقش واینستین گفت که فکر می‌کند باید به او به عنوان یک لحظه در زمان نگاه کرد که همه داریم از او عبور می‌کنیم و مربوط به گذشته می‌شود. وی این پاسخ را به سوالی داد که به نقش حمایتی واینستین از فستیوال شده بود و ردفورد افزود که با وجود نقش حمایتی واینستین و خرید فیلم‌های مستقل در جشنواره، او همیشه با هدف جشنواره جلو می‌رفت و «هدف ما» تعیین‌کننده مسیری بود که بر هنر و حمایت از هنرمندان جوان تکیه داشت.

در این نشست کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس نیز تاکید کرد که این جشنواره همیشه از زنان حمایت کرده و ۳۲درصد فیلم‌های امسال نیز ساخته کارگردان‌های زن و ۳۲درصد ساخته کارگردان‌های رنگین‌پوست است.

 

ارسال نظر