سلاح هسته‌ای در برابر حمله سایبری

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۵۰
سلاح هسته‌ای
در برابر حمله سایبری

 نیویورک‌تایمز:

امریکا در صورت روبه‌رو شدن با حمله سایبری از سلاح هسته‌یی استفاده خواهد کرد. نیویورک تایمز، دیروز در صفحه اول خود با اعلام این خبر، گزارشی از تصمیم جدید پنتاگون منتشر کرد. طبق این گزارش، واشنگتن امکان استفاده از سلاح هسته‌یی را فقط در صورت بروز شرایط اضطراری موردبررسی قرار خواهد داد تا از منافع حیاتی امریکا و متحدان و شرکایش دفاع کند. طبق گفته دولت ترامپ، حملات شدید سایبری ازجمله شرایط اضطراری است که استفاده از سلاح هسته‌یی را برای امریکا آزاد می‌کند. به گفته این روزنامه، مخالفان سیاست‌های امریکا ازجمله روسیه، چین، کره‌شمالی و ایران هیچ‌گاه حملات سایبری شدیدی را در مقابل امریکا انجام نداده‌اند که دلیلی برای اجرای عملیات بزرگ و شدید امریکا علیه آنها شود.

 واشنگتن پست:

به گزارش صفحه اول این روزنامه، نیروی هوایی امریکا در افغانستان، استراحت نخواهد داشت. آن‌طور که واشنگتن پست نوشته، زمستان در افغانستان، معمولا با کاهش جنگ همراه است. جنگجویان طالبان به روستاهای خود بازمی‌گردند و نیروهای امریکایی در این فصل، زمانی برای استراحت خواهند داشت. این‌بار اما پس از 16 سال از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان، سرما نتوانسته مانع حملات علیه شورشیان در افغانستان شود. آن‌طور که در آمار مشخص شده، نیروهای افغان و امریکا در ماه دسامبر 2017‌ حدود 455 حمله هوایی صورت داده‌اند. طبق این گزارش گفته شده که در سال جدید میلادی نیز حملات هوایی در افغانستان، دو برابر خواهد شد. همچنین ژنرال جان نیکلسون فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرده که در فصل آینده جنگ، نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تلاش می‌کنند فشار بیشتری به گروه‌های هراس‌افکن وارد کرده و پناهگاه‌ این گروه‌ها را در بیرون از افغانستان هدف قرار دهند.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از خودداری بنن از پاسخ به سوالات کمیته اطلاعات کنگره منتشر کرد. طبق این گزارش، «استیو بنن» استراتژیست سابق دونالد ترامپ برای پاسخگویی به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان احضار شده بود تا به سوالات موجود درخصوص دوران انتقال قدرت در کاخ سفید و همچنین دورانی که به‌عنوان استراتژیست در کاخ سفید حضور داشت، پاسخ دهد، اما او از جواب دادن به پرسش‌های مطرح شده خودداری کرده است. گفته شده که حضور بنن در کنگره امریکا و شهادت او، نخستین حضورش در برابر کمیته‌هایی است که در زمینه مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا یا تبانی احتمالی دستیاران ترامپ با مقامات مسکو تحقیق می‌کنند. همچنین گفته شده که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده «تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه» بنن را به دادگاه احضار کرده است.

 

ارسال نظر