غوغای ستارگان موسیقی نواحی شش اقلیم در تهران

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۵۹
غوغای ستارگان موسیقی نواحی شش اقلیم در تهران

دوشنبه‌شب، سالن رودکی یکی از شب‌های ماندنی‌اش را پشت سر گذاشت؛ آن‌هم در کنسرتی که موزیسین‌های کردستان و شمال خراسان و آذربایجان و بویراحمد و شاهسون‌ها و هرمزگان‌ها در یک اجرا، رنگین‌کمانی از موسیقی‌های مناطق مختلف کشورمان را به مخاطبان عرضه کردند.  می‌توان گفت یکی از اجراهای جذاب جشنواره موسیقی فجر امسال، توسط گروه «خنیاگران شش اقلیم» که با حضور گروه‌هایی از شش فرهنگ موسیقایی کردستان، شمال خراسان، آذربایجان، کهکیلویه و بویراحمد، شاهسون‌ها و هرمزگانی‌ها تشکیل شده بود، روی صحنه رفت.  گروه «خنیاگران شش اقلیم» که توسط پیمان بزرگ‌نیا تشکیل شده، دوشنبه‌شب از ساعت 21:30 در سالن رودکی و با حضور بسیاری از علاقه‌مندان موسیقی نواحی روی صحنه رفت. در ابتدای این برنامه همچون تمامی اجراهای روز ششم از سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر، متنی به مناسبت فاجعه نفتکش سانچی در سالن قرائت شد و سپس اعضای گروه «خنیاگران شش اقلیم» روی سن آمدند.

آغازگر برنامه این گروه آذربایجانی‌ها بودند که طی آن عباس رسول‌زاده (خواننده و نوازنده قوپوز)، ملاوردی حیدری (نوازنده بالابان) و فرامرز جوزعلی (نوازنده دایره) بخش‌هایی از موسیقی آذری را برای حاضران به اجرا درآوردند. در ادامه نوبت به بانوان موزیسین شمال خراسان و منطقه قوچان رسید. دوتارنوازی در میان بانوان منطقه قوچان مرسوم است اما بنابه دلایل مختلف تاکنون اجرای دوتارنوازی بانوان موزیسین قوچان در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه نرفته بود. در این بخش که بسیار مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت اکرم ابراهیم‌زاده با ساز دوتار و عاطفه هاشم‌زاده به اجرای بخش‌هایی از رپرتوار موسیقی شمال خراسان پرداختند.

در بخش دیگر گروه «خنیاگران شش اقلیم» سه نوازنده و خواننده از ایل شاهسون در مقابل مخاطبان قرار گرفتند تا موسیقی کمتر شنیده شده این ایل را برای حاضران به اجرا درآورند.

 

ارسال نظر