معیارهای رستوران‌گردی بریتانیایی‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۵۴
معیارهای رستوران‌گردی بریتانیایی‌ها

  گروه گوناگون|

 سال‌های طولانی، بریتانیا در میان مسافران، لقب کشوری با بی‌‌مزه‌ترین غذاها را به خود اختصاص داده بود. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، در سال‌های اخیر، تحولات بسیاری که در عادات غذایی و رستوران‌‌های بریتانیایی رخ داد، همچنین به‌دلیل افزایش ورود گردشگران به بریتانیا، امروزه رستوران‌های این کشور، قابل رقابت با بهترین‌ها در دنیا هستند.

به‌طور کلی، رستوران‌گردی، یکی از علائق مشترک بسیاری افراد شناخته می‌شود؛ هرچند که طبق آمار منتشر شده، در برخی کشورها، عادت رستوران‌گردی می‌تواند هزینه‌های بسیاری را به شهروندان و گردشگران تحمیل کند. بسیاری از مطالعات نشان داده که طراحی داخلی یک فست‌فود یا رستوران یا هر آشپزخانه صنعتی دیگر یکی از عواملی است که رضایت مشتری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

در تازه‌ترین نظرسنجی‌های موسسه یوگو که از حدود 2هزار بریتانیایی، شرایطی که آنها برای رستوران ایده‌آل می‌دانند، معرفی شده است.

طبق این آمار، قرار گرفتن رستوران در باغ‌ها، از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای بریتانیایی‌ها به‌شمار می‌رود. براساس نتایج اعلام شده، حدود 63 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند تمایل دارند در فضایی به استراحت و غذا خوردن بپردازند که مشرف به یک باغ باشد. بسیاری از بریتانیایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، شومینه را یکی از گزینه‌های مهم در رستوران معرفی کرده‌اند. آنطور که در این گزارش گفته شده، حدود 52 درصد از افراد در این نظرسنجی، تمایل داشتند که در کنار گرمای یک شومینه، غذای آنها سرو شود.

همانطور که گفته شد، رستوران‌گردی، عادتی است که بسیاری به عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کنند. براین اساس، رستوران‌ها نیز به دنبال ایده‌های بهتر برای جلب مشتری هستند. در این میان، اخلاق کارکنان رستوران و نحوه برخورد آنها با مشتریان، از مهم‌ترین عواملی است که در جذب و نگه‌داشتن مشتری، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نتایج این نظرسنجی نیز تاثیر رفتار کارکنان رستوران در جلب رضایت مشتری را تایید می‌کند. طبق آمار منتشر شده، حدود 51 درصد از بریتانیایی‌ها که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تمایل دارند که پیشخدمت رستوران، آنها را به نام کوچک بشناسد و رفتاری صمیمی با مشتریان برقرار کند.  در ادامه این گزارش گفته شده که حدود 50 درصد از بریتانیایی‌ها در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فروش تنقلات و خوراکی‌هایی غیر از غذای اصلی در رستوران نیز برای آنها اهمیت ویژه‌یی دارد.  طبق اخبار منتشر شده، یک مرکز تحقیقات بین‌المللی موسیقی دست به تحقیق جالبی در مورد تاثیر موسیقی روی آمار فروش رستوران‌ها زد. براساس گزارش این مرکز، نشان داده که استفاده از موسیقی در هنگام صرف غذا، باعث افزایش اشتهای مشتریان خواهد شد. همچنین یکی دیگر از کارکردهای جالب موسیقی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تغییر مفهوم زمان برای مشتریان است. در واقع به نظر می‌آید که در زمان صرف غذا، شنیدن موسیقی دلنشین، زمان را متوقف می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، حدود 35 درصد از بریتانیایی‌هایی در این نظرسنجی، استفاده از موسیقی را در زمان صرف غذا، گزینه‌ مهمی می‌دانند. حدود 35 درصد نیز تمایل داشتند که موسیقی پخش شده در رستوران‌ها، اجرای زنده باشد. آنطور که در نتایج این نظرسنجی گفته شده، برگزاری مسابقات گروهی و قرعه‌کشی‌ در رستوران‌ها، از عواملی است که برای بسیاری از بریتانیایی‌ها جذابیت دارد. همچنین از آنجا که نگهداری حیوان خانگی در میان بسیاری از خانواده‌ها، به امری طبیعی تبدیل شده، حدود 32 درصد از بریتانیایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی، اجازه ورود سگ و حیوان‌های خانگی به رستوران را از گزینه‌های مهم معرفی کردند.

آداب معاشرت و صرف غذا، همچنین فضای داخلی رستوران‌ها، به‌طور کلی پایبند به اصول خاص و مشترکی بوده و هر یک از انواع رستوران‌ها و فست‌فودها، تعریف مخصوصی دارند. با این‌حال، در بسیاری از کشورها، با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان، فضای رستوران‌ها تعریف می‌شود.

 

ارسال نظر