«دیدار با ناشناخته‌ها» در وحدت

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۹۵
«دیدار با ناشناخته‌ها» در وحدت

ارکان اوگُر از موزیسین‌های مطرح و جهانی کشور ترکیه در چهارمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، شب خاطره‌انگیزی را برای مخاطبانش فراهم کرد.

ارکان اوگُر از موزیسین‌های مطرح و جهانی کشور ترکیه به همراه اسماعیل حکی شامگاه شنبه ۲۳دی و در چهارمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آلبوم جدید«دیدار با ناشناخته‌ها» شب خاطره‌انگیزی را برای مخاطبانش در تالار وحدت فراهم کرد.

این نوازنده بین‌المللی کشور ترکیه که تاکنون برنامه‌های بسیاری را در فستیوال‌های معتبر موسیقی برگزار کرده در کنسرت شنبه شب خود که به نوعی یکی از با کیفیت‌ترین اجراهای جشنواره موسیقی فجر امسال را با وجود تماشاگر کم رقم زد همراه با اسماعیل حکی با استفاده از ساز باغلاما ترانه‌ها و آثار فولکلور کشورشان را به مخاطبان ارائه دادند. این درحالی است که اجرای دقیق از روایت‌های موسیقایی کشور ترکیه و تسلط هر دو نوازنده روی سازها برنامه بسیار با کیفیتی را پیش روی مخاطبان ایرانی قرار داد. به گزارش مهر، گرچه موسیقی اجرایی ارکان اوگر و اسماعیل حکی برگرفته از ترانه‌ها و خوانش‌های موسیقایی اصیل کشور ترکیه بود و بهتر می‌بود، ترجمه‌یی از اشعار مورد نظر این دو هنرمند در اختیار مخاطبان قرار می‌گرفت اما اجرای جذاب و دلنشین هر دو هنرمند موجب شد که بیشتر مخاطبان علاقه‌مند به این هنرمند جهانی با رضایت تالار وحدت را ترک کنند. این درحالی است که اغلب دوستداران وی با این پیش‌زمینه به کنسرت اوگر آمده بودند تا هنرنمایی وی در بخش نوازندگی گیتار را به تماشا بنشینند اما تسلط مثال‌زدنی گروه روی ساز باغلاما و اجرایی متفاوت از آنچه تا به امروز از موسیقی ترکیه به مخاطب شناسانده شده، فضای برنامه را تبدیل به یکی از بهترین اجراهای زنده بین‌المللی سال‌های اخیر جشنواره فجر کرده بود.

 

ارسال نظر