داستان‌های ترامپ و کاخ سفیدش

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱
داستان‌های ترامپ و کاخ سفیدش

 کتاب آتش و خشم در واشنگتن، در همان روز انتشار نایاب شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، مقابل‌ کتابفروشی‌های امریکا، صف‌های طولانی در انتظار خرید این کتاب تشکیل شده بود. این موضوع، نشان‌دهنده علاقه شدید مردم به نقد ترامپ است. طبق آمار منتشر شده در نخستین هفته پس از انتشار این کتاب، حدود 29 هزار نسخه از آن به فروش رسید و بیش از 250 هزار فروش دیجیتال به‌ثبت رسیده است. مایکل ولف نویسنده این کتاب جنجالی مدعی است که در خلال نوشتن این کتاب با ترامپ صحبت کرده، این درحالی است که دونالد ترامپ، پس از انتشار این کتاب ادعا کرده بود که ولف هیچ‌وقت به کاخ سفید دسترسی نداشته و ادعاهای او دروغ و نادرست است. سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز این کتاب را فانتزی نام‌گذاری کرده است.

کتاب در مورد هرج و مرج در کاخ سفید نوشته شده و اینکه رییس‌جمهور برای تصدی این پست اصلا آماده نبوده است.

وولف در مورد ادعای ترامپ درخصوص دروغ بودن محتوای این کتاب گفت: تمام موارد این کتاب با تحقیق و در مصاحبه با بسیاری از مردم و مسوولان و کسانی که اطلاعاتی معتبر داشتند گردآوری و به‌صورت گزارش تحریر نوشته شد. برخی افرادی که این کتاب را خوانده‌اند، منابعی که در مقدمه این کتاب آمده را نادرست و جعلی می‌دانند اما بسیاری دیگر، گزارش‌ها و اعتبار این کتاب را تایید می‌کنند. در میان تمام نظر‌های اعلام شده، این مهم است که بسیاری از مردم کتاب آتش و خشم را خوانده و اطلاعات بسیاری از ترامپ به دست آورده‌اند و همین موضوع خشم رییس‌جمهوری امریکا را برانگیخته است. سازمان روزنامه‌نگاری سیاسی پولیتیکو در تازه‌ترین نظرسنجی خود میزان اعتبار کتاب جنجالی ولف را در میان مردم ثبت کرده است. براساس اطلاعاتی که این موسسه به دست آورده، حدود یک‌سوم از افرادی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند آن را بسیار یا تاحدودی معتبر می‌دانند. طبق آمار منتشر شده، حدود 32درصد از مجموع افرادی که در انتخابات 2016 امریکا شرکت‌ کرده‌اند، اعتبار این کتاب را تایید می‌کنند. در میان این افراد، دموکرات‌ها اطمینان بیشتری به مطالب منتشر شده در این کتاب دارند. طبق آمار منتشر شده، حدود 46درصد از دموکرات‌ها کتاب آتش و خشم را معتبر دانسته و آن را روایتی واقعی از اتفاق‌های کاخ سفید می‌دانند. البته در میان دموکرات‌ها نیز مخالفانی برای این کتاب دیده می‌شود. طبق آمار منتشر شده، حدود 15درصد از دموکرات‌ها این کتاب را نامعتبر و غیرواقعی می‌دانند؛ این در حالی است که دموکرات‌ها معمولا با اقدامات دونالد ترامپ مخالف هستند و بسیاری او را به‌عنوان رییس‌جمهوری امریکا تایید نمی‌کنند.

در میان جمهوری‌خواهان نیز حدود 38درصد مطالب این کتاب را شک‌برانگیز یا نامعتبر می‌دانند. نکته قابل‌توجه در این نظرسنجی، موافقت برخی هواداران دونالد ترامپ با این کتاب جنجالی است. طبق آمار منتشر شده، حدود 23درصد از جمهوری‌خواهان کتاب آتش و خشم را کتابی معتبر و مطالب گردآوری شده در این کتاب را مطابق با واقعیت می‌دانند. براساس آمار منتشر شده، در میان تمام افرادی که در انتخابات 2016 امریکا شرکت‌ کرده‌اند، تنها حدود 25درصد از افراد این کتاب را ضعیف یا معتبر می‌دانند که بیشتر آنها از جمهوری‌خواهان هستند. حدود 20درصد نیز اصلا چیزی در مورد کتاب آتش و خشم نشنیده‌اند و 22درصد هم نظری درمورد ادعاهای مطرح شده در این کتاب ندارند. با اینکه بسیاری از مطالب نادرست این کتاب معلوم شده و برخی نیز مانند بنن، نقل‌قول‌های خود را تکذیب کرده‌اند، با این‌حال باور عموم مردم بر این است که این کتاب برای روشن شدن زوایای تاریک دولت ترامپ بهترین راه بود. گفته می‌شود که در این کتاب داستان‌هایی با قدرت انفجاری سیاسی منتشر شده است. اصل مطلب این کتاب ۳۰۰ صفحه‌یی این است که ترامپ در کاخ سفید مثل یک بچه رفتار می‌کند و در عمل توانایی رهبری یک کشور را ندارد. استیو بنن مشاور پیشین ترامپ، به‌عنوان نوعی ولیعهد در کتاب تصویر شده است. اینکه پیامدهای سیاسی وضعیت فعلی چه خواهد بود، روشن نیست.

chartoftheday_12509_do_americans_think_michael_wolff_s_book_is_credible_n

ارسال نظر