خروج آلمان از بن‌بست ائتلاف

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۱:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲
خروج آلمان
از بن‌بست ائتلاف

 فایننشال تایمز:

در صفحه اول این نشریه، اعلام شد که بانکداران بریتانیایی، درخواست حمایت نخست‌وزیر این کشور از موسسه کاریلیون را داشتند. این بانکداران در تلاش هستند تا با کمک دولت، از ورشکستگی این موسسه مالی چندملیتی در بریتانیا جلوگیری کنند. همچنین در صفحه اول فایننشال تایمز، گزارشی از توافق مرکل با سوسیال دموکرات‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی منتشر شد. به گزارش این روزنامه، توافق صبح جمعه آنگلا مرکل صدراعظم محافظه‌کار آلمان با سوسیال دموکرات‌ها به رهبری مارتین شولتز برای تشکیل دولت که پس از 24 ساعت مذاکره و چانه‌زنی سخت و فشرده صورت گرفت، زمینه برون‌رفت این کشور از بن‌بست چند ماه گذشته را فراهم کرده است. اختصاص یک میلیارد یورو به مساله کاهش بیکاری، افزایش بودجه درنظر گرفته شده برای بهبود شرایط آموزشی و ایفای نقشی موثر‌تر توسط این کشور برای تامین نیاز‌های اتحادیه اروپا ازجمله محورهای اساسی در این توافق اصولی گزارش شده است. گفته شده که این توافق اصولی که برخی منابع نزدیک به طرف‌های مذاکره آن را «مصالحه» بر سر برخی اختلاف‌های اساسی نامیده‌اند سندی 28 صفحه‌یی است که پس از گفت‌وگوهای فشرده میان سه حزب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی (متحد سنتی حزب مرکل) و سوسیال دموکرات به امضا رسیده است. به موجب این توافق و برخلاف تمایل سوسیال دموکرات‌ها، مالیات بر درآمدهای کلان ثابت خواهد ماند. از سوی دیگر قرار است به‌تدریج از میزان عوارض مربوط به بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های بخش شرقی آلمان که پس از اتحاد دو کشور وضع شده بود، کاسته شود.

 گاردین:

سخنرانی اخیر دونالد ترامپ، واکنش‌های بسیاری به‌دنبال داشته و این موضوع، دیروز به اخبار اول بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد. دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد که سخنان ترامپ شرم‌آور و نژادپرستانه است. به گزارش گاردین، دفتر حقوق بشر سازمان ملل جمعه اظهارات رییس‌جمهوری امریکا درخصوص مهاجران از کشورهای آفریقایی و هاییتی را «نژادپرستانه» خواند. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا اخیرا گفته است، چرا امریکا باید بخواهد که مهاجرانی از هاییتی و کشورهای آفریقا را بپذیرد. وی همچنین برخی کشورهای مهاجرفرست را «چاه مستراح» خوانده است. روپرت کلویل سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در نشستی خبری در ژنو، در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات ترامپ گفت: در این رابطه نمی‌توان از هیچ واژه‌یی جز نژادپرستانه استفاده کرد. نمی‌توانید همه کشورها و قاره‌ها را «چاه مستراح» خوانده و آنان را نادیده بگیرید؛ کشورهایی که همه جمعیت‌شان را سفیدپوستان تشکیل نمی‌دهند و بنابراین مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. همچنین گفته شده که رییس‌جمهوری امریکا در روز جمعه در آستانه سالروز تولد مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش مدنی امریکایی‌های آفریقایی‌تبار درباره حقوق سیاه‌پوستان در کشورش سخن می‌گفت، از پاسخ دادن به پرسش‌های خشمگینانه خبرنگاران درباره سخنان توهین‌‌آمیزش علیه مهاجران آفریقایی خودداری کرد. ‌ترامپ در مراسم یادبود مارتین لوتر کینگ که در

 کاخ سفید برگزار شد، با ستایش از مبارزات وی گفت: نه رنگ پوست ‌و نه محل تولد ما اهمیتی دارد و ما همه از سوی خداوند برابر آفریده شده‌ایم.

 

ارسال نظر