جشنواره موسیقی فجر به خانه مردم نیامد

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۱:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰
جشنواره موسیقی فجر به خانه مردم نیامد

سومین روز از جشنواره موسیقی فجر درحالی به اتمام رسید که حضور کمرنگ بزرگان در اجراهای جشنواره، فقدان تبلیغات اجراهای موسیقی نواحی و استقبال کم مخاطبان از مهم‌ترین حواشی آن بود. یکی از نکات قابل توجه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر حضور کمرنگ هنرمندان و چهره‌های شاخص حوزه موسیقی در جریان اجراهاست که طی روزهای گذشته تاثیر منفی نیز در روند برگزاری جشنواره داشته است.

حضور هنرمندان و چهره‌های صاحب نام موسیقی در جریان برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌تواند علاوه بر افزایش وجاهت کیفی و محتوایی آثار به صحنه رفته در حوزه جذب مخاطب نیز تاثیرات خود را داشته باشد؛ موضوعی که لازم است، مسوولان جشنواره برای بهبود آن به فکر تمهیداتی باشند. کما اینکه حمیدرضا نوربخش در جریان برگزاری سی و یکمین دوره برگزاری این رویداد از تلاش جشنواره برای بازگرداندن بزرگان موسیقی به جشنواره سخن گفته بود.

بخش موسیقی نواحی یکی از مهم‌تریم بخش‌های جشنواره موسیقی فجر است که بسیاری از منتقدان و مدیران دولتی در طول سال پیرامون اهمیت این گونه موسیقایی تاکید زیادی دارند اما آنچه شرایط فعلی این گونه موسیقایی به ویژه در جشنواره را دچار نوسان و بحران کرده، ماجرای تبلیغات و نحوه اطلاع‌رسانی است که به دلیل شرایط فیزیکی تالار اجرای گروه‌های این بخش و فقدان تبلیغات محیطی فعلا در حاشیه جشنواره قرار گرفته است.  درست یک روز به آغاز جشنواره مانده بود که چند موسسه فعال برنامه‌های زنده اینترنتی با ارسال یک دعوتنامه رسمی به رسانه‌ها از پوشش آنلاین برنامه‌های به صحنه رفته در جشنواره موسیقی فجر با عنوان «جشنواره موسیقی فجر برای نخستین بار به خانه‌های مردم می‌آید» خبر دادند و اهالی رسانه را دعوت کردند تا روز سه‌شنبه ۱۹دی ماه برای اعلام جزئیات این طرح در یک نشست خبری حضور پیدا کنند. ساعتی از ارسال این دعوتنامه نگذشته بود که مسوولان برگزاری نشست از لغو برنامه خبر داده و بدون توضیح دیگری عنوان کردند که این پروژه بنا به دلایلی لغو و فعلا از اجرای آن خبری نیست.

 

ارسال نظر