ترامپ مشغول تخریب جهان

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۱۹
ترامپ
مشغول تخریب جهان

 اکونومیست:

این نشریه، بر جلد تازه‌ترین شماره خود، تصویری از ترامپ را که همچون یک کودک مشغول بازی با تمام افراد و امور مهم جهان است، منتشر کرد. در این تصویر، او مانند یک کودک نوپا، خودخواهانه از امپراتوری خود هیجان‌زده شده و مشغول تخریب جهان است. اکونومیست در تیتر این عکس اعلام کرده که آیا ریاست‌جمهوری ترامپ، آن‌قدر بد است؟ در تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت‌ گرفته، در یک سال اول فعالیت ترامپ در کاخ سفید، او محبوبیت خود را در میان بسیاری از افراد از دست داده‌ است. هر چند که او در دوران انتخابات نیز محبوبیت چندانی در میان امریکایی‌ها نداشت، اما بسیاری از اتفاق‌ها در یک‌سال گذشته، چهره او را بین افراد بیشتری تخریب کرده است. اقدامات ترامپ تا جایی عجیب و غیرقابل‌ پیش‌بینی بوده که بسیاری از افراد، در مورد سلامت عقلی او دچار تردید شده‌اند. واکنش او در مورد این تردید، توییتی بود که ترامپ در آن اعلام کرد که نابغه‌ است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از نقش بانک‌ها در مذاکرات تجاری برگزیت منتشر کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، اعلام کرده که بانک‌های بزرگ باید از بریتانیا خارج شوند؛ بر این اساس، جی‌پی مورگان، مورگان استنلی و گلدمن ساکس که بانک‌های بزرگ امریکایی هستند، دفاتر خود را به فرانکفورت منتقل کرده و خود را برای شرایط پسابرگزیت آماده می‌کنند. این در حالی است که ترزا می‌، در حال مذاکره تجاری با اتحادیه اروپاست و تلاش می‌کند که به بانک‌های بزرگی که در بریتانیا قرار دارند، اطمینان بدهد که می‌تواند پس از برگزیت نیز در این کشور به کار خود ادامه دهند. پیش از این نیز مدیران بانک‌های بزرگ امریکایی و آلمانی در بریتانیا به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی جهت انتقال کارمندان خود از لندن به فرانکفورت بودند.

 واشنگتن‌ پست:

این روزنامه در صفحه اول خود از افزایش درگیری‌ها در شرق اوکراین خبر داد. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، این اختلافات به‌دلیل استقرار دومین سیستم دفاع موشکی روسیه در کریمه بوده است. پیش از این گفته شده بود که روسیه درنظر دارد

 ۱۲ ژانویه دومین سیستم دفاع موشکی خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین در کریمه فعال کند. این تصمیم به‌دنبال آزمایش‌های اخیر اوکراین برای ساخت موشک‌های جدید کروز و تشدید سخنان مقامات این کشور ضد روسیه اتخاذ شده است. شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۵ میلادی در یک همه‌پرسی تحت نظارت روسیه از خاک اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد، با این حال اوکراین و کشورهای غربی کریمه را اشغال شده می‌دانند و از آن زمان تنش سیاسی میان دو طرف همچنان ادامه دارد. همچنین در روز پنج‌شنبه از کشته شدن 3 سرباز در مناطق شرق اوکراین خبر دادند که نخستین کشته‌های این مناقشه 4 ساله در سال جدید میلادی به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر