عموزاده‌ای که قواعد مزرعه را به هم می‌زند

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷
عموزاده‌ای که قواعد مزرعه را به هم می‌زند

مثل مرغ هر روز تخم می‌گذارند و حتی آرزوی دیدن جوجه‌هایشان را هم ندارند. مرغ‌های مزرعه، نماد کارگرانی هستند که برای رییس مزرعه کار می‌کنند و حق ندارند بدانند. او، خودش برای یک ارباب خارجی کار می‌کند که مزرعه برای اوست. یک سگ، برای تکه استخوانی، نگران منافع رییسش است که مبادا به خطر بیفتد اما جایی، آنجا که باید مرغ و خروسی را که عاشق هم شده‌اند از هم دور نگه دارد، ناگهان انسانیتش از سگ بودنش پیشی می‌گیرد و اجازه آخرین ملاقات را می‌دهد. نمایش «عموزاده‌ای از ناکجا...» داستان عموزاده‌ای‌ است که به مزرعه می‌آید و مرغ‌های گرفتار را می‌بیند، قواعد مزرعه را به هم می‌ریزد و عاشق مرغی می‌شود که پرواز را می‌فهمد.

کارگردان «عموزاده‌ای از ناکجا...» که در تماشاخانه استاد انتظامی در خانه هنرمندان روی صحنه است با اشاره به اینکه در این نمایش حیواناتی با خصایص انسانی به تصویر کشیده شده است، گفت: برای نگارش این اثر نمایشی برداشتی آزاد از انیمیشن «فرار مرغی» داشتم اما مضمون و بستر روایت قصه بسیار متفاوت از این انیمیشن است. این نمایش داستان مرغ‌های مزرعه‌یی است که برای آنها پس از ورود خروس جدیدی به مزرعه اتفاق‌های متفاوتی می‌افتد. آنها که اسیر بند یکنواختی روزگار بودند حالا به شکلی متفاوت می‌نگرند. این خروس ادعا می‌کند که می‌تواند پرواز کند و به همه مرغ‌های مزرعه، شور و شوق پرواز می‌دهد و در میان یکی از مرغ‌ها عاشق خروس می‌شود. در نهایت معلوم می‌شود که خروس دروغ گفته است اما به دلیل باور و عشق عمیقی که مرغ به این خروس پیدا کرده در نهایت موفق می‌شود، پرواز کند...

این نمایش یک اثر فانتزی ویژه بزرگسالان است که تا یک‌شنبه بیست و چهارم دی ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه خواهد بود. طراحی لباس و گریم این نمایش هیچ حیوانی را برای مخاطب تداعی نمی‌کند بلکه گریم‌های اثر به شکل انسانی اما به شیوه‌یی فانتزی طراحی شده و شخصیت‌ها ۵۰ درصد ویژگی‌های انسانی و ۵۰ درصد ویژگی‌های حیوانی دارند و بستگی به نوع خصایصشان در برخی از آنها بیشتر عناصر حیوانی و در برخی دیگر ویژگی‌های انسانی بروز می‌یابد.

 

ارسال نظر