اختلاف بر سر خروج بریتانیا

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۳۷
اختلاف بر سر 
خروج بریتانیا

 دیلی‌تلگراف:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از روند مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منتشر کرد.

دیلی‌تلگراف در گزارش خود، با بیان تهدید آلمان برای توافق تجاری برگزیت اعلام کرد که موضع مخالف مرکل می‌تواند طرح پیشنهادی تجاری بریتانیا را در مذاکرات برگزیت به خطر بیندازد. طبق این گزارش، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با طرح بریتانیا (برای جدایی مدیریت‌ شده از اتحادیه اروپا) مخالفت کرده است. پایه‌های این مخالفت نیز، بر این اساس است که اتحادیه اروپا، اعلام کرده که بریتانیا باید دردسرهای تصمیمی را که گرفته، به ‌تنهایی بپذیرد. این در حالی است که «نایجل فاراژ» نماینده بریتانیا در پارلمان اروپا، از حامیان سرسخت خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دولت محافظه‌کاران را به عقب‌نشینی بیش از اندازه در مذاکرات برگزیت متهم کرد و

«ترزا می» را در دفاع از حقوق مردم در این مذاکرات ناکام دانست. او خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به سود این کشور می‌داند و معتقد است بریتانیا منابع مالی فراوانی را صرف تامین طرح‌های مشترک اتحادیه اروپا کرد و اکنون به جای اینکه اتحادیه اروپا برای خروج از ما درخواست هزینه میلیاردی کند ما باید از این اتحادیه بخواهیم همه پول‌هایی را که صرف این اتحادیه کرده‌ایم به ما بازگرداند. طبق این گزارش، فیلیپ هاموند وزیر خزانه‌داری بریتانیا و دیوید دیویس وزیر برگزیت، اکنون در بروکسل در حال مذاکره بر سر توافق تجاری با گروه‌های تجاری هستند.

 نیویورک‌‌تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از نشست ترامپ با رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید منتشر کرد.

موضوع اصلی این نشست یافتن راه‌حلی برای مشکل فرزندان مهاجران غیرقانونی است که تحت قانون داکا، در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، مورد حمایت قرار گرفته بودند. ترامپ به کنگره تا ماه مارس مهلت داده بود تا راه‌حلی برای این برنامه پیدا کند. این در حالی است که ترامپ سال گذشته میلادی به برنامه داکا پایان داده بود. رییس‌جمهور امریکا به همراه رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره نسبت به رسیدن به یک توافق در فاصله 10 روز مانده به ضرب‌الاجل تعطیلی دولت امریکا ابراز خوش‌بینی کردند. این درحالی است که ترامپ تاکید کرده مساله ساخت دیوار در مرز جنوبی امریکا با مکزیک نیز یکی از شروط حصول یک توافق در ارتباط با وضعیت مربوط به این مهاجران غیرقانونی است.

با وجود این گفته شده که قانونگذاران دموکرات اعلام کردند که از این تقاضای ترامپ برای ساخت دیوار حمایت نمی‌کنند و در عین حال اشاره کردند که ترامپ ممکن است به جای آن با تدابیر دیگری برای تقویت این مرز شامل تقویت حصارها و تجهیزات الکترونیکی

موافقت کنند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، یک قاضی فدرال امریکایی به‌نام ویلیام آلساپ اعلام کرد که با شکایت چند نفر ازجمله مقام‌های کالیفرنیا، به‌طور موقت و برای طی شدن فرآیندهای قضایی مربوط به شکایت‌ها در دادگاه، تصمیم ترامپ را برای پایان دادن به برنامه حمایت از این مهاجران جوان غیرقانونی معلق می‌کند.

 

ارسال نظر