مبارزه یک زن با همه مردان جشنواره فیلم فجر

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۵۵
مبارزه یک زن با همه مردان جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر شاهد رقابت یک کارگردان زن با مردان سینمای ایران در بخش سودای سیمرغ است.

روز یک‌شنبه دهم دی ماه نام ۲۲ فیلم بلند داستانی که قرار است در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود، اعلام شد که در این میان تنها نام یک کارگردان زن به چشم می‌خورد. منیژه حکمت با فیلم سینمایی «جاده قدیم» تنها بانوی فیلمساز حاضر در بخش سودای سیمرغ دوره از جشنواره ملی فیلم فجر است. البته در بخش فیلم‌های کوتاه «مارلون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی درناز حاجی‌ها حضور دارد.

«جاده قدیم» داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شود. نقش اصلی این فیلم برعهده مهتاب کرامتی است.

همچنین آتیلا پسیانی و پرویز پورحسینی از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

این در حالی است که در سی و پنجمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر نام ۶ کارگردان زن در لیست رقابتی سینمای ایران به چشم می‌خورد. از جمله این کارگردانان می‌توان به پوران درخشنده با «زیر سقف دودی»، نگار آذربایجانی با «فصل نرگس»، مریم دوستی با «دریاچه ماهی»، آیدا پناهنده با «اسرافیل»، منیر قیدی با «ویلایی ها»، رقیه توکلی با «مادری» اشاره کرد. این‌بار باید دید منیژه حکمت که پیش از این فیلم‌هایی مانند «زندان زنان» و «سه زن» را جلو دوربین برده است تا چه اندازه می‌تواند در این رقابت موفق باشد.

منیژه حکمت علاوه بر کارگردانی آثار زندان زنان، لالایی و سه زن، در فیلم آپارتمان شماره 13 نیز به‌عنوان بازیگر نقش ایفا کرد. او تهیه‌کنندگی فیلم‌های خماری، شهر موش‌ها2، ورود آقایان ممنوع، پوپک و مش ماشاالله، چیزهایی هست که نمی‌دانی و صداها و لالایی را هم برعهده داشته است.

 

 

ارسال نظر