آثار منتشر نشده محمدرضا درویشی در راه

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۵۴
آثار منتشر نشده محمدرضا درویشی در راه

محمدرضا درویشی نام شناخته‌شده‌یی در موسیقی ایران است که این روزها دیگر آهنگسازی نمی‌کند و وقتش را به ایده‌های پژوهشی اختصاص داده است؛ با این حال آثار منتشر نشده‌یی از او که در طول چهل سال ساخته، به زودی رونمایی خواهد شد.

 سال گذشته در خبری گفته شد، آلبوم «در سکوت آفتاب نیمه‌شب» تازه‌ترین اثر سمفونیک محمدرضا درویشی رونمایی می‌شود؛ اما بعد اعلام شد به دلیل کسالت این هنرمند و صلاحدید پزشک او این رونمایی به تعویق می‌افتد. اما قرار است، اسفندماه از چند پارتیتور درویشی و سی‌دی آلبوم «در سکوت آفتاب نیمه‌شب» در یکی از مراکز فرهنگی تهران رونمایی شود.

آلبوم «در سکوت آفتاب نیمه‌شب» به پیشنهاد حسین بهروزی‌نیا برای پرداخت اثری سمفونیک روی دو قطعه از آثار او توسط محمدرضا درویشی نگاشته شده است. این اثر برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در سالن اصلی کنسرواتوار «چایکوفسکی» با اجرای ارکستر سمفونیک «حاجت‌تپه» آنکارا به عنوان ارکستر مهمان کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو با رهبری «بوراک توزون» اجرا شد. در این اثر تعدادی از هنرمندان ایرانی با سازهای ایرانی، ارکستر سمفونیک را همراهی کرده‌اند و به این ترتیب، سازهای عود، تار، کمانچه و چند ساز کوبه‌یی به شکلی برجسته در خدمت ارکستر سمفونیک قرار گرفته‌اند. آلبوم «زمان» اثر دیگر و شنیده‌ نشده‌یی از این هنرمند است که شامل آثار آهنگسازی شده برای سازهای زهی و پیانو می‌شود و در بازه زمانی ۲۰ تا ۶۰ سالگی او نوشته شده است؛ این اثر نیز بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد. او در این روزها دیگر آهنگسازی نمی‌کند، اما در حال کار کردن روی جلد سوم دایره‌‌المعارفش در حوزه سازهای ایرانی است که به سازهای بادی می‌پردازد.

 

ارسال نظر