عقب‌‌نشینی بنن از اظهارات جنجالی‌اش

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۵۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲

 وال ‌استریت ژورنال:  

 هنوز یک ‌هفته از انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم: کاخ سفید ترامپ» نگذشته که واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است. پس از آنکه بخش‌هایی از این کتاب جنجالی منتشر و این کتاب روانه بازار شد از سوی بسیاری از مردم و مقامات سیاسی کشورها با استقبالی کم‌نظیر مواجه شد. آن طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق دونالد ترامپ از صحبت‌هایی که در کتاب افشاگرانه اخیر به نقل از او علیه دونالد جونیور پسر ترامپ ذکر شده، عقب‌نشینی کرد، آگوست گذشته از کاخ سفید اخراج شد نسبت به اظهاراتش ابراز تاسف کرده که در کتاب جنجالی «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» به نقل از وی آمده است: نشست ژوئن ۲۰۱۶ با گروهی از روس‌ها که در آن دونالد جونیور و مقام‌های ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ شرکت داشتند «خائنانه» و «میهن‌ستیزانه» بود. ترامپ در پاسخ به این نقل قول اعلام کرد که «بنن عقلش را از دست داده است.»

 یواس‌ای‌تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از احتمال خروج بیش از 200هزار مهاجر سالوادور از امریکا منتشر کرده است. طبق این گزارش دیروز قرار بود، دولت ترامپ تصمیم بگیرد آیا این مهاجران که درحال حاضر امکان کار و زندگی در امریکا را دارند، می‌توانند همچنان در این کشور باقی بمانند یا باید به سرزمین خود بازگردند. پیش از این نیز وزیر امور خارجه گواتمالا با حمایت امریکا، موضوع جلوگیری از مهاجرت از السالوادور، گواتمالا و هندوراس را مطرح کرده بود. دیپلمات گواتمالایی این طرح را تلاش مثلث شمال برای ایجاد فرصت‌ها و جلوگیری از مهاجرت به امریکا معرفی کرد. در زمان باراک اوباما نیز طرحی جهت بهبود اوضاع معیشتی در این 3کشور مطرح شده بود؛ طرح رفاه مثلث شمال امریکای مرکزی لایحه‌یی بود که به قصد کاهش نا‌امنی‌ها و فقر ارائه شده بود؛ مواردی که دلایل اصلی مهاجرت به امریکا به ‌شمار می‌روند.

 داون:

مشرف خواستار پایان دادن به سیاست‌های قومی‌گرا در پاکستان است. آن طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، رییس‌جمهوری با بیان این درخواست اعلام کرد که توطئه دو حزب مردم و متحده باعث شد تا نا‌امنی و مشکلات مردم کراچی به اوج خود رسیده و ما جاسوس سازمان اطلاعات هند لقب بگیریم. او از مردم کراچی خواست تا درگیری‌های قومی را کنار گذاشته و در انتخابات پارلمانی پیش ‌رو با هم متحد شوند. پرویز مشرف طی یک سخنرانی ویدیویی گفت که کراچی شهری است که از تمام اقوام پاکستانی مردمی در آن زندگی می‌کنند بنابراین باید آرامش در آن حکمفرما باشد. رییس‌جمهور سابق پاکستان اضافه کرد: من تمام مسوولیت‌های بزرگ پاکستان از فرماندهی ارتش تا ریاست‌جمهوری را تجربه کرده‌ام و دیگر علاقه‌یی به گرفتن مسوولیت ندارم ولی احساس می‌کنم باید در صحنه حاضر بود تا دیگران کشور را به نابودی نکشانند.

 

ارسال نظر