نظارت از پشت درهای بسته

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸
نظارت از پشت
درهای بسته

 نیویورک تایمز: ‌

این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که امریکا، مذاکرات دو کره را از دور نظاره می‌کند. نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشت که پنتاگون در بیانیه‌یی از رایزنی تلفنی وزرای دفاع امریکا و کره‌جنوبی خبر داد؛ تماسی که «خطرات کره‌شمالی» یکی از مسائل اصلی آن بود. طبق گفته وزارت دفاع امریکا، آنها درباره طیفی از موضوعات مرتبط به «اتحاد بین امریکا و کره‌جنوبی» صحبت کردند. این در حالی است که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که دو کره در روندی بی‌سابقه در حال حذف کردن نقش سیاسی امریکا در شبه ‌جزیره کره هستند. با آنکه نماینده کاخ سفید در سازمان ملل و همچنین سخنگوی وزارت خارجه امریکا، هرگونه تعامل مستقیم کره‌شمالی با جنوبی برای برقراری مذاکرات مقدماتی آشتی بین دو طرف را رد کرده بودند اما پیونگ‌یانگ و سئول بی‌تفاوت به مخالفت‌های واشنگتن در حال عملی کردن آشتی ملت کره هستند.

 وال‌استریت ژورنال:

رییس‌جمهوری امریکا از کنگره 18 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی در امتداد مرز مکزیک-امریکا درخواست کرده است.

طبق سندی که وال‌استریت ژورنال در صفحه اول خود منتشر کرده، ترامپ در مقابل ساخت بیش از 700 مایل از دیوار مکزیک، پول نقد درخواست کرده و وزارت امنیت داخلی امریکا می‌گوید که دولت این کشور قصد دارد نرده‌ها را در امتداد مرز جنوبی افزایش دهد. طبق این گزارش، دولت امریکا خواستار مجموع 33میلیارد دلار برای افزایش امنیت در امتداد مرز جنوبی این کشور است و باقی 15 میلیارد دلار، قرار است نیازهای امنیت مرزی همچون فناوری و کارکنان را تامین کند. رییس‌جمهور امریکا مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 را با وعده ساخت دیوار مرزی در امتداد مرز امریکا و مکزیک پیش برد. پیش از این ترامپ بارها گفته بود مکزیک هزینه ساخت این دیوار را خواهد پرداخت اما مکزیک چنین چیزی را رد کرده است.

 داون:

این روزها، بحث کاهش کمک‌های مالی امریکا به پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. دونالد ترامپ سال 2018 را با حمله لفظی در توییتر خود به پاکستان آغاز کرد. او در این توییت از تعلیق کمک‌های مالی امریکا به پاکستان خبر داد. در مقابل این اقدام دونالد ترامپ، دولت پاکستان اعلام کرد که باوجود تعلیق کمک‌های امنیتی امریکا، پاکستان تلاش‌های خود را در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه، ادامه خواهد داد. این درحالی است که ترامپ اعلام کرده دولت پاکستان با دریافت 33 میلیارد دلار کمک هزینه امنیتی، در مقابل گروه‌های تروریستی انتخابی عمل می‌کند. همچنین گفته شده که تصمیم توقف کمک‌های مالی از سوی امریکا، به‌عنوان اقدامی معرفی شده که بتواند پاکستان را به مبارزه با تروریسم در منطقه مجبور کند.

 

ارسال نظر