گمانه‌زنی‌های انتخابات 2018 امریکا

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۶۰
گمانه‌زنی‌های انتخابات 2018 امریکا

 واشنگتن‌پست:

حزب دموکرات که خارج از کاخ سفید قرار دارد، رفته‌رفته به‌دنبال ارزیابی گزینه‌های مطرح انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠٢٠ است که در این میان تعدادی از افراد در حال مطرح شدن هستند. به گزارش واشنگتن‌پست، این در حالی است که تنها یک‌سال از دوره چهارساله ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، دموکرات‌ها، ترامپ را به‌شدت آسیب‌پذیر می‌بینند. محبوبیت او کمتر از ٤٠درصد است و دموکرات‌ها در انتخابات سال گذشته نشان دادند که انگیزه بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان دارند. بسیاری از دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دارد دونالد ترامپ حتی به دلایلی در انتخابات ٢٠٢٠ حضور نداشته باشد. با این حال از صحبت‌های ترامپ بر می‌آید که با امید زیادی قصد ورود به کارزار انتخاباتی دارد و حتی در حال برنامه‌ریزی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی است. اما دونالد ترامپ در درون حزب خود نیز بی‌رقیب نیست. او در حال حاضر با یک رقیب اولیه به نام جان کسیچ فرماندار فعلی اوهایو روبه‌رو است. حتی گزینه‌های دیگری همچون میت رامنی نیز در این میان مطرح هستند.

 چاینا دیلی:

رییس‌جمهوری فرانسه به دعوت همتای چینی و برای بحث پیرامون سوریه و کره‌شمالی، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ دی ماه، سفری به چین خواهد داشت. چاینا دیلی، در گزارشی که در صفحه اول خود منتشر کرد، با اعلام خبر سفر ماکرون به چین، این دیدار را در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور خواند. «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین از سفر امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه خبر داده است. این سفر بنا به دعوت رسمی شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین انجام می‌شود.

گفتنی است روسای جمهوری چین و فرانسه پیش‌تر در ماه جولای ۲۰۱۷ و در جریان نشست گروه ۲۰ که در شهر هامبورگ آلمان تشکیل شد، با یکدیگر ملاقات کرده بودند. انتظار می‌رود که اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگوی طرفین که کشورهای‌شان از اعضای دایم شورای امنیت هستند، به موضوع سوریه و کره‌شمالی اختصاص یابد. طبق گزارش‌های منتشر شده، شی ‌جین‌پینگ در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 2018، اعلام کرده بود که «در حال حاضر تمام کشورها خواهان صلح و پیشرفت مردم جهان هستند و در عین حال در این باره نگرانی‌هایی نیز دارند. آنان منتظر دیدن موضع و برخورد چین در این زمینه هستند. جهان یک خانواده بزرگ است. ما به عنوان یک کشور بزرگ و مسوولیت‌پذیر باید موضع خود را بیان کنیم. ما قاطعانه ضمن محافظت از اعتبار و جایگاه سازمان ملل و ایفای نقش فعال در اجرای وظایف و مسوولیت‎های بین‌المللی، عمل کردن به تعهدات خود در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی و پیشبرد روند اجرای مشترک پیشنهاد یک کمربند و یک جاده، همواره در تلاش برای برقراری صلح و توسعه و ایجاد یک نظم بین‌المللی در جهان هستیم.» به نظر می‌رسد این دعوت در راستای اهداف چین در سال 2018 باشد.

 

ارسال نظر