گیشه سینماهای امریکای شمالی در تسخیر زنان

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۱۷۶
گیشه سینماهای امریکای شمالی در تسخیر زنان

سه فیلم که نقش اصلی آنها را بازیگران زن ایفا می‌کردند، پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۷ سینمای امریکای شمالی لقب گرفتند.

گاردین نوشت: برای نخستین‌بار از سال ۱۹۵۸ سه فیلم با بازی ستارگان زن سینما، رتبه‌های اول تا سوم فهرست پرفروش‌ترین‌های سینماهای امریکا و کانادا در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کردند. این آمارها در حالی به دست آمده که سینمای هالیوود طی چند ماه گذشته با رسوایی‌های اخلاقی مردان علیه زنان درگیر بوده و بسیاری از ستاره‌های مرد سینما با اتهامات وسیع از سوی زنان همکار خود روبه‌رو شده‌اند. «آخرین جدای» جدیدترین فیلم از مجموعه علمی-تخیلی «جنگ ستارگان»، «دیو و دلبر» بازسازی جذاب انیمیشن سال ۱۹۹۱ «دیزنی» و «زن شگفت‌انگیز» فیلمی با محوریت ابرقهرمانی زن، سه کاری بودند که گیشه سال ۲۰۱۷ را به نام خود زدند و بالاترین فروش را کسب کردند.

«جنگ ستارگان» جدید در سینماهای امریکای شمالی ۵۲۲ میلیون و ۱۰۰هزار دلار فروش داشته است. پس از آن، «دیو و دلبر» با بازی درخشان «اما واتسون» ۵۰۴ میلیون دلار فروخته و جایگاه دوم را دارد. «زن شگفت‌انگیز» هم که قهرمان آن همچون دو فیلم قبلی، زنی مستقل و تاثیرگذار است، فروشی ۴۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را در سینماهای امریکای شمالی تجربه کرده است.

«شکل آب»، «پست»، «سه بیلبورد خارج از ابینگ»، «من و میسوری» و «تونیا» دیگر فیلم‌هایی هستند که زن‌ها در آنها نقش‌ مهمی ایفا کرده‌اند و در گیشه سینمای ۲۰۱۷ به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

 

ارسال نظر