آمادگی برای جانمایی آثار جشنواره تجسمی فجر

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۰۲
آمادگی برای جانمایی آثار جشنواره تجسمی فجر

دبیر هنری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به حضور فعال استان‌ها در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آخرین وضعیت جانمایی آثار و بخشی از برنامه‌های ویژه این دوره از جشنواره صحبت کرد.

جمشید حقیقت‌شناس درباره جانمایی آثار این دوره از جشنواره به مهر گفت: امسال هم جشنواره تجسمی فجر طبق سنوات گذشته در گالری صبا برگزار خواهد شد البته تعدادی از آثار هم در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود. صحبت‌هایی هم مبنی بر نمایش برخی آثار در محل موسسه فرهنگی «اکو» انجام شده که فعلا در حد گمانه‌زنی است و تصمیم نهایی گرفته نشده است.  او افزود: مرحله اول بررسی آثار رسیده به جشنواره انجام شده که در مرحله دوم پالایشی خواهند شد و تعداد کمتری از آثار به جشنواره راه پیدا خواهند کرد. امسال از ۲۲ استان دعوت به عمل آمده تا هنرمندان خود را معرفی کنند که فعلا ۲۰ استان برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

حقیقت‌شناس درباره برخی برنامه‌هایی که در افتتاحیه اجرا می‌شود، بیان کرد: در مراسم افتتاحیه امسال از یک رایزن فرهنگی که در مراودات فرهنگی کشورهای دنیا موثر بوده، تشویق به عمل خواهد آمد. همچنین یک ناشر هنرهای تجسمی، یک انجمن هنری که بیشترین فعالیت را در بخش هنرهای تجسمی داشته باشد، یک رویداد تجسمی مثل سالانه‌ها، یک اداره کل که فعالیت خوبی داشته و به فعالان عرصه هنرهای تجسمی کمک کرده، یک خبرگزاری، یک گالری و یک مدیر حامی که در سال ۹۶ به فعالیت‌های تجسمی کمک کرده باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت. او ادامه داد: امسال بخش استان‌ها در جشنواره فعال شده و از هر استان به انتخاب خود استان و با نظارت جشنواره یک هنرمند برای حضور در این دوره و نمایش آثارش انتخاب و معرفی شده است.

 

 

ارسال نظر