ترامپ در سال اول ریاست‌جمهوری

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۲۸
ترامپ در سال اول ریاست‌جمهوری

 واشنگتن پست:

دونالد ترامپ، در سال 2017، روزهای متعددی در صدر اخبار جهان قرار گرفت. واشنگتن‌پست نیز گزارشی از تحقق وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر کرد. طبق این گزارش، سیاست‌های داخلی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا در نخستین دور ریاست‌جمهوری او، منجر به بروز ناآرامی در خارج از امریکا و ایجاد شکاف عمیق سیاسی در داخل این کشور شده است. در سال 2017 که ترامپ قوانین مهاجرت به امریکا و همچنین محدودیت‌های سفر اتباع چند کشور خاورمیانه به این کشور را سخت‌تر کرده واصلاحات مالیاتی را تا پایان سال در کنگره به تصویب رساند. این در حالی است که طرح او برای ساخت دیواری در مرز امریکا و مکزیک متوقف شد و همچنین جمهوری‌خواهان در لغو قانون اوباماکر ناتوان ظاهر شدند. همچنین او موفق شد تا از اختیارات ریاست‌جمهوری برای اجرای بسیاری از تعهدات خود در دوران کمپین انتخاباتی که براساس شعار «اول امریکا» راه افتاده بود، استفاده کند و در یک سال اول دوران ریاست‌جمهوری خود بسیاری از قوانین فدرال را لغو کرد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، از انتشار جزئیات جدیدی درباره نقش یکی از اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ در ارتباط با مقامات روسیه در سال 2016، خبر داده است. طبق گزارش نیویورک تایمز، به تازگی مشخص شده است که جورج پاپادوپولوس مشاور سابق دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در ماه مه سال 2016 به الکساندر داونر سفیر استرالیا در بریتانیا گفته است که روسیه، اطلاعاتی برای «تخریب چهره» هیلاری کلینتون در اختیار دارد. نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس امریکایی و استرالیایی نوشته است حدود دو ماه بعد که هزاران ایمیل کلینتون و دفتر مرکزی حزب دموکرات به اینترنت درز داده شد، دولت استرالیا حرف‎های جورج پاپادوپولوس را به پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) گزارش کرد. جورج پاپادوپولوس، در ماه اکتبر ۲۰۱۷، اتهام دروغ گفتن به پلیس فدرال در جریان تحقیقات را پذیرفت. گفته می‌شود که او هم‌اکنون با اف‌بی‌آی همکاری می‌کند.

 ال‌پایس:

دولت فرانسه قصد دارد سیاست مهاجرپذیری و حق پناهندگی سختگیرانه‌یی اعمال کند. طبق آنچه  ال‌پایس در صفحه اول خود منتشر کرد، امانوئل ماکرون، اعلام کرده که در سال 2018، پناهجویانی را که به دلیل بحران‌های سیاسی، جنگ و ناآرامی‌ها به کشورش پناهنده شده شناسایی می‌کند و باقی مهاجران را برمی‌گرداند. متن لایحه ارائه شده از سوی ماکرون هنوز نهایی نشده و وزیر کشور وظیفه دارد این متن را نهایی و زمینه را برای تحقق وعده رییس‌جمهوری فراهم کند؛ امانوئل ماکرون در ماه ژوئن اعلام کرده بود که دیگر نمی‌خواهد مردان و زنان بی‌خانمان و پناهجو را در خیابان‌ها و جنگل‌ها مشاهده کند و شاهد سرپناه‌های موقتی باشد. براساس مهاجرت جدید زمان انتظار برای ارائه تقاضای پناهندگی از 14 ماه به 6 ماه کاهش می‌یابد. درواقع او می‌خواهد با کنترل ورود و خروج مهاجران، شرایط اقامت را برای مهاجران قانونی بهبود بخشد.

 

ارسال نظر