کشور‌های سخاوتمند

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۴۵
کشور‌های سخاوتمند

گروه گوناگون|

در طول سال‌های گذشته، نهادهای مختلف خیریه در سراسر جهان، مبالغ قابل‌توجهی از کمک‌های مردمی دریافت کرده و آنها را صرف امور بشردوستانه در کشورهای نیازمند کرده‌اند. در این میان، بسیاری از کشورهایی که حتی در شرایط نابسامان اقتصادی به‌سر می‌برند نیز، تلاش‌های چشمگیری در رشد و توسعه مراکز خیریه داشته‌اند. همچنین، در یک‌سال گذشته، به دلیل شدت بحران‌های مختلف ناشی از رویدادهای طبیعی، درگیری‌های داخلی و حملات تروریستی، شمار افرادی که کمک‌های نقدی به نهادهای خیریه داشتند، افزایش قابل‌توجهی یافته است.

در تازه‌ترین گزارش منتشر شده، در میان کشورهای جهان، اندونزی، مالت و ایسلند، به ترتیب به عنوان بخشنده‌ترین کشورهای جهان معرفی شده‌اند. مبنای سنجش بخشندگی کمک‌ به غریبه‌، اهدای پول به خیریه‌ها و کار داوطلبانه اعلام که در این گزارش، اهدای پول به خیریه‌ها در نظر گرفته شده است.

طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده حدود 79درصد از مردم اندونزی در طول نوامبر 2016 کمک مالی به مراکز خیریه داشته‌اند. این درحالی است که بیش از 50 درصد از اندونزیایی‌ها به انجام کارهای داوطلبانه و کمک به افراد ناشناس پرداخته‌اند. این درحالی است که براساس گزارش نهادهای بین‌المللی بیش از 80 درصد جمعیت 260میلیون نفری اندونزی با فقر مطلق روبه‌رو هستند به گونه‌یی که شکاف طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا بزرگ‌ترین تهدید اجتماعی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است.

در میان 3 کشوری که بیشترین میزان کمک به خیریه را دارند، مالت به عنوان یکی از کشورهای پردرآمد دنیا معرفی شده است. طبق گزارش‌های اعلام شده، اقتصاد مالت بر صنعت و خدمات استوار است و توسط صندوق بین‌المللی پول جزو کشورهای توسعه ‌یافته طبقه‌بندی شده است. طبق گزارشی که در پایان سال 2016 منتشر شد در این کشور در طول ماه نوامبر حدود 73درصد از مردم کمک‌های مالی به خیریه‌ها داشته‌اند. در این میان حدود 45درصد به شیوه‌های متفاوت به افراد ناشناس کمک کرده و حدود 26درصد نیز در امور داوطلبانه فعالیت‌ داشتند.

مردم ایسلند در میزان کمک‌ به خیریه‌ها رتبه سوم را در میان سایر کشورهای جهان به خود اختصاص دادند. در این کشور در طول یک ‌ماه حدود 68 درصد از مردم به نهادهای خیریه کمک‌های مالی کرده یا داوطلب کمک بوده‌‌اند. این درحالی است که گفته شده، اقتصاد ایسلند کوچک و تاثیرپذیر از جریان‌های اقتصادی جهان است و در بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰میلادی اقتصاد این کشور با کاهش تولید ناخالص داخلی و افزایش بیکاری مواجه شد.

در میان مردم تایلند نیز حدود 68 درصد در طول یک ‌ماه به خیریه‌ها کمک کرده‌اند که این میزان در نیوزلند 65 درصد و در هلند حدود 64 درصد اعلام شده است.

طبق این گزارش، در میان کشورهای اروپایی مردم بریتانیا بخشنده‌ترین مردم معرفی شده‌اند. این درحالی است که در میان سایر کشورهای جهان بریتانیا رتبه هفتم را در کمک‌های مردمی به خیریه‌ها به خود اختصاص داده است. براساس آمار منتشر شده حدود 64 درصد از مردم بریتانیا اعلام کردند که در طول یک ‌ماه، کمک‌های مالی به نهادهای خیریه کرده یا داوطلب کمک بوده‌اند.

در ادامه این گزارش، استرالیا و کانادا به ترتیب رتبه هشتم و نهم را در میزان بخشندگی به خود اختصاص داد‌ه‌اند. براساس آمار منتشر شده حدود 63 درصد از استرالیایی‌ها اعلام کرده‌اند که در طول یک‌ ماه حداقل یک ‌بار به نهادهای خیریه کمک مالی کرده‌اند که این رقم در کانادا به 61 درصد می‌رسد. طبق گزارش‌های رسیده در کانادا سازمان‌های امور خیریه متعددی فعالیت می‌کنند. بسیاری از این سازمان‌ها ریشه مذهبی دارند و وابسته به گروه‌های مسلمان، کلیمی، مسیحی و... هستند. برخی از این سازمان‌ها هم ریشه مذهبی ندارند.

آن طور که در ادامه این گزارش گفته شده، اماراتی‌ها بخشنده‌ترین در خاورمیانه، گواتمالایی‌ها بخشنده‌ترین در امریکای جنوبی و کنیایی‌ها بخشنده‌ترین در آفریقا هستند. این درحالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده، بخش عظیمی از مردم کنیا ازجمله افرادی هستند که با روزی کمتر از یک‌ دلار زندگی می‌کنند. در غرب کنیا خانواده‌ها غالبا متکی به درآمد حداقلی هستند که از کشت محصول در زمین‌های کوچک به دست می‌آید. این درحالی است که خاک اصلا مرغوب نیست و به همین دلیل میزان محصولی که از این زمین‌ها برداشت می‌شود اندک است و کفاف خرج خانواده را نمی‌دهد.

 

ارسال نظر