حمله انتحاری به «صدای افغان»

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲
حمله انتحاری به
«صدای افغان»

 وال‌استریت ژورنال:

حمله در غرب کابل ۴۱کشته و ۸۴ زخمی برجای گذاشت. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده،

بر اثر حمله انتحاری روز پنج‌شنبه گروه داعش به یک مرکز فرهنگی به ‌نام «تبیان» در پایتخت افغانستان دست‌کم ۴۱ یک نفر کشته و بیش از ۸۰نفر دیگر زخمی شدند. آژانس خبری صدای افغان نیز زیر نظر این مرکز بوده است. پس از این حمله، سایت اعماق که متعلق به گروه تروریستی داعش است، مسوولیت این انفجارها را برعهده گرفته و اعلام کرده که از سه بمب و یک مهاجم انتحاری در این عملیات استفاده شده است. سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که قبل از انفجار بمب، تعدادی مهاجم انتحاری در داخل مرکز فرهنگی، حضور داشتند. این حمله مرگبار به دلیل جانباختن تعدادی از خبرنگاران صدای افغان با محکومیت نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران نیز رو‌به‌رو شده است.

 واشنگتن پست: ‌

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دادگاه‌های ویژه جرایم تروریستی در عراق منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، شمار محکومان به اعدام در این دادگاه‌ها نگران‌کننده است؛ چرا که ممکن است دولت از این طریق به سرکوب مخالفان سیاسی خود بپردازد. طبق آمار منتشر شده در 14 دسامبر حکم اعدام در حق 38محکوم به جرایم تروریستی پس از صدور حکم نهایی در عراق اجرا شد. پیش از این نیز در 24 سپتامبر 42 محکوم به جرایم تروریستی را اعدام کرده بود. در ماه‌های گذشته نیز سفیر عراق در بلژیک اعلام کرد: نزدیک به ۱۰۰تروریست اروپایی با احکامی مانند اعدام مواجه خواهند شد.

 نیویورک تایمز:

آتش‌سوزی در چند طبقه از یک ساختمان مسکونی در محله برانکس شهر نیویورک در امریکا ۱۲ کشته برجای گذاشت. به گفته شهردار نیویورک، حال 4 نفر از مصدومان وخیم است. این حادثه از نظر تعداد کشته‌ها، یکی از بدترین حوادث آتش‌سوزی در شهر نیویورک معرفی شد. این آتش‌سوزی در یک آپارتمان 5طبقه در منطقه برانکس و تنها در فاصله یک خیابان تا باغ‌وحش این محله روی داد. به گزارش نیویورک تایمز آتش از طبقه اول ساختمان آغاز شد. یکی از مسوولان اداره آتش‌نشانی نیویورک نیز به خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی ابتدا از طبقه اول شروع شد و سپس به طبقات بالاتر سرایت کرد. همچنین گفته شده تحقیقات در خصوص علت این آتش‌سوزی آغاز شده است. مقامات آتش‌نشانی بامداد دیروز خبر دادند که این آتش‌سوزی با تلاش ۱۶۰ آتش‌نشان مهار شد. هنوز دلیل آتش‌نشانی اعلام نشده اما این اتفاق در حالی روی داده که شهر نیویورک دمای ۱۰- سانتیگراد را تجربه می‌کند.

 

 

ارسال نظر