کریسمس خود را چگونه می‌گذرانید

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۶۴
کریسمس خود را چگونه می‌گذرانید

گروه گوناگون   

رسوم مختلفی برای کریسمس در سراسر جهان وجود دارد. در این میان، رسمی که برای همه یکسان است، تزیین درخت است. در برخی نقاط آغاز سال نو با شرکت در نمایش‌ها، کنسرت‌ها و مراسم عبادی در کلیسا‌ها همراه است. با این حال به نظر می‌رسد، سنت‌های کریسمس از کشور به کشور و خانواده به خانواده متفاوت است. طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده حدود 11درصد از امریکایی‌ها تمایلی به برگزاری جشن کریسمس ندارند. در میان عده‌یی ممکن است این موضوع ریشه‌های مذهبی داشته باشد، مانند افرادی که اعتقاد دارند حضرت مسیح (ع) از پیروان خود خواسته که به مناسبت مرگش برای او سالگرد بگیرند، نه تولدش. از طرفی شرایط مالی خانوارها یا گاهی دلسردی‌های اجتماعی ممکن است آنها را از برگزارش جشن کریسمس منصرف کند.

در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که اکثر امریکایی‌ها سال نو را با تبادل هدایا آغاز می‌کنند. طبق تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نیز حدود 52 درصد از امریکایی‌ها بیش از 100دلار برای خرید هدیه‌های کریسمس هزینه می‌کنند. از طرفی حدود 13درصد از امریکایی‌ها تمایل دارند که در جشن‌های کریسمس، لوازم خانگی به عنوان هدیه دریافت کنند. همچنین حدود 16درصد از مردم امریکا ترجیح می‌دهند، جشن خود را در رستوران‌ها برگزار کنند و پرداخت هزینه‌های شام را به عنوان دریافت و اهدای هدیه می‌دانند.

 در آخرین گزارش‌های صورت ‌گرفته، در آستانه سال نو میلادی در امریکا بیش از 3هزار میلیارد دلار برای خرید درخت کریسمس صرف شده است. برای بسیاری از امریکایی‌ها، ماه دسامبر زمان مهمی برای خرید و آماده کردن درخت کریسمس به شمار می‌رود. این تجربه می‌تواند آرامش زیادی برای آنها به همراه داشته باشد، به خصوص زمانی که درخت به‌طور کامل تزیین شده و آماده جشن آغاز سال نو می‌شود. آن‌طور که در این آمار نیز اعلام شده، حدود 58درصد از امریکایی‌ها در آغاز سال نو درخت‌ کریسمس خریداری می‌کنند.

جشن‌های کریسمس یک ماه پیش از آغاز تعطیلات رسمی شروع می‌شود. مراکز خرید تا نیمه‌شب باز است و مردم در فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف مربوط به این ایام شرکت می‌کنند. کودکان نیز در کارناوال‌ها لباس‌های بابانوئلی، فرشته‌یی و سایر شخصیت‌ها را می‌پوشند. معمولا غذاهای ویژه‌یی نیز برای این مراسم سرو می‌شود. در این میان طبق آمار منتشر شده تنها حدود 2درصد از امریکایی‌ها در جشن‌های کریسمس به بی‌خانمان‌ها کمک می‌کنند.

بر اساس بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، تاریخ برگزاری جشن کریسمس در امریکا مربوط به قرن نوزدهم است. در سال‌های 1800 این مراسم توسط مهاجران مسیحی جمهوری چک برگزار می‌شد و در سال 1830 نیز در امریکا محبوبیت پیدا کرد. تزیین درخت آن نیز از سال 1840 در ایالات آن رونق گرفت. از سال 1860 نیز بابانوئل به کریسمس پیوست. بسیاری از مردم برای بابانوئل ریشه‌های مذهبی قائل هستند، برخی نیز حضور نویددهنده زمستان را مربوط به سال‌ها قبل از میلاد مسیح (ع) و سنتی قومی می‌دانند. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده حدود 40درصد از امریکایی‌ها به‌طور جدی به بابانوئل به عنوان نوید‌دهنده اعتقاد دارند. در این میان نیز گفته شده که اغلب کودکان امریکایی و بریتانیایی به وجود او باور دارند و هر ساله منتظرند تا هدایای خود را از او دریافت کنند. با این حال حدود 11درصد از امریکایی‌ها نیز بابانوئل را شخصیتی تاریخی و داستانی در فرهنگ عامیانه کشورهای غربی و مسیحی می‌دانند.

آن‌طور که در ادامه این گزارش نیز آمده، حدود 4 درصد از امریکایی‌ها نیز تعطیلات جشن کریسمس را زمان مناسبی برای شناسایی کلاهای مورد نظر خود می‌دانند. آنها در این ایام در فروشگاه‌ها محصولات مورد نظر خود را انتخاب و مدتی بعد آن را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

 

ارسال نظر