جهش اقتصادهای آسیا در سال 2018

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۰۷
جهش اقتصادهای آسیا در سال 2018

 چاینا دیلی:

چین تا سال ۲۰۳۲ امریکا را پشت‌سر گذاشته و قدرت اقتصادی شماره یک جهان می‌شود. این روزنامه در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی از چشم‌انداز اقتصادی چین منتشر کرده است. در گزارش چاینا دیلی، علاوه بر اعلام آینده اقتصادی چین، گفته شده که اهمیت رو به رشد اقتصادهای بزرگ آسیا در سال ۲۰۱۸ و پس از آن ادامه خواهد داشت و این منطقه در بیش از یک دهه آینده نقش پراهمیتی خواهد داشت. در سال ۲۰۳۲، سه اقتصاد از چهار اقتصاد برتر جهان -چین، هند و ژاپن- آسیایی خواهند بود و تا آن زمان چین از امریکا به‌عنوان اقتصاد شماره یک جهان سبقت می‌گیرد. پیشروی هند متوقف نخواهد شد و در نیمه دوم قرن جاری رتبه برتر را تصرف می‌کند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از عواقب عملکرد ترامپ منتشر کرده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، صحبت‌های ترامپ درمورد امور مختلف می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای او در سال 2018 داشته باشد. طبق این گزارش، در صورتی‌که ترامپ در انتخابات سال 2018 جمهوری‌خواه کنگره را از دست بدهد، کاخ ریاست‌جمهوری او به خطر خواهد افتاد. این در حالی است که بسیاری از مقامات ارشد کاخ سفید، قانون‌گذاران و مشاوران سیاسی، پیش‌بینی کرده‌اند که اگر ترامپ به صحبت‌ها و اقدامات خود ادامه دهد، کنگره در انتخابات 2018، به دست دموکرات‌ها افتاده و این موضوع موجب ضعیف شدن جایگاه ترامپ خواهد شد. برخی افراد نیز احتمال استیضاح ترامپ را -در صورت خروج جمهوری‌خواهان از کنگره- مطرح کرده‌اند. همچنین در مصاحبه‌های بسیاری که جمهوری‌خواهان داخل و خارج از کاخ سفید داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که رفتار خصمانه ترامپ با هم‌حزبی‌های خود و کمبود دستاوردهای قانونی، می‌تواند حیات ریاست‌جمهوری او را به خطر بیندازد.

 یو اس‌ای‌‌تودی:

بررسی ایمیل‌های کلینتون، تحقیقات تیم مولر را وارد مراحل جدیدی خواهد کرد. آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته، در هفته گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان که تحت مدیریت جمهوری‌خواهان قرار دارد از مک کیب درباره نحوه مدیریت تحقیقات درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در زمان فعالیت به‌عنوان وزیر خارجه امریکا سوالاتی پرسید. این کمیته در ماه اکتبر وعده داد که تحقیقات تازه‌یی را درباره نحوه مدیریت پرونده ایمیل‌های کلینتون انجام خواهد داد. به گزارش یو‌اس‌تودی، اکنون، دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری اقدامات اف‌بی‌آی در بررسی پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون ازجمله اقدامات مک‌کیب را مورد بازرسی قرار داده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، بعید به نظر می‌رسد که پرونده تحقیقات مولر به این زودی بسته شود زیرا دامنه تحقیقات، تازه به رده بالایی‌های کاخ سفید رسیده است.

 

ارسال نظر