صحراگردی به صرف استعفا

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷
صحراگردی به صرف استعفا

 نیویورک تایمز:  

این روزنامه در صفحه اول خود، جزئیاتی جدید از ماجرای استعفای «حریری» در عربستان منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه امریکایی، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان ساعت 8:30 صبح به اداره سلطنتی سعودی فراخوانده شد؛ ساعتی که طبق استانداردهای پادشاهی(سعودی) خیلی زود بود. حریری، آن روز صبح لباس جین و تیشرت پوشید و فکر می‌کرد که قرار است با محمد بن سلمان ولیعهد در صحرا چادر بزند اما تلفن‌های همراهش را از او گرفتند و مورد اهانت نیروهای امنیتی سعودی قرار گرفت. به نظر می‌رسید دلیل واقعی احضار به ریاض پایتخت سعودی، استعفا دادن تحت فشار و علنا مقصر خواندن ایران بود انگار اینکه او یک کارمند(سعودی) بود و نه رهبر یک کشور مستقل. سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان اوایل ماه نوامبر پس از اعلام استعفای ناگهانی خود از عربستان سعودی به بیروت بازگشت و پس از ملاقات با رییس‌جمهور لبنان استعفای خود را به تعویق انداخت. گفته می‌شود علت این تعویق آن بود که رییس‌جمهوری لبنان به این استعفا شک کرده و متوجه شد که حریری نمی‌تواند آزادانه صحبت کند.

 واشنگتن پست:

پس از گذشت ماه‌ها از آغاز تحقیقات در مورد پرونده اتهام تبانی کمپین ترامپ و روسیه هر روز خبرهای تازه‌یی از آن به گوش می‌رسد. واشنگتن پست نیز در صفحه اول خود، خبرهای جدیدی از این پرونده منتشر کرده است. در این روزنامه گفته شده، دونالد ترامپ در توییتی «اندرو مک کابی» معاون مدیر اداره پلیس فدرال ایالات متحده(اف‌بی‌آی) را به فساد در پرونده تحقیقات از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش متهم کرد. همچنین به گزارش این روزنامه اف‌بی‌آی از مقام‌های قبرسی خواسته تا اطلاعات مالی درباره یک بانک ورشکسته در این کشور را در اختیارشان بگذارد که مورد استفاده روس‌های ثروتمند مرتبط با سیاستمداران بود و از سوی امریکا به پولشویی متهم شده است. گفته می‌شود که بررسی اطلاعات این بانک قبرس درحالی مطرح شده که رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا به دنبال اثبات این ادعاست. یکی از موارد اتهام علیه این بانک، صدور کارت‌های اعتباری و دیگری ادعای پولشویی برای روسیه است.

 ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از پیام پادشاه اسپانیا در آستانه سال نو میلادی و هشدار به جدایی‌طلبان کاتالونیا منتشر کرده است. به گزارش ال پایس فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا در پیامی به مناسب کریسمس از قانونگذاران کاتالان خواست تا به تنوع منطقه خودشان احترام گذاشته و از یک رویارویی دیگر بر سر استقلال اجتناب کنند. آن طور که این روزنامه اسپانیایی نوشته، اظهارات فیلیپه 3روز پس از آن مطرح شد که احزاب جدایی‌طلب به رهبری کارلس پوجدمون، رهبر معزول کاتالونیا اکثریت مطلق کرسی‌ها در انتخابات پارلمانی را کسب کرد. او در پیام کریسمس بار دیگر خواستار اتحاد شد و لحن سازش‌‌طلبانه‌یی به خود گرفت.

 

ارسال نظر