«جنگ ستارگان» پیشتاز گیشه کریسمس سینما

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۳۰
«جنگ ستارگان» پیشتاز گیشه کریسمس سینما

جدیدترین قسمت «جنگ ستارگان» با وجود افت ۶۰ درصدی نسبت به هفته اول نمایش، فروش جهانی خود را به بیش از ۷۴۵میلیون دلار رساند.

به گزارش اسکرین، «جنگ ستارگان: آخرین جدایی» هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های علمی و‌ تخیلی «جنگ ستارگان» با فروش ۶۸میلیون دلاری در سینماهای امریکا فروش خود را پس از ۱۰روز نمایش به ۳۶۵میلیون دلار رساند و پس از «نگهبانان کهکشان ۲» (۳۹۰میلیون دلار)، «زن شگفت‌انگیز» (۴۱۲میلیون دلار) و «دیو و دلبر» (۵۰۴میلیون دلار)، چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ سینمای امریکا نام گرفت. این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز تاکنون ۳۸۰میلیون دلار فروخته تا فروش جهانی خود را در دومین هفته نمایش به رقمی بالغ بر ۷۴۵ میلیون دلار افزایش دهد.

پس از ساخت سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌یی پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت‌ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت 4میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

در سال ۲۰۱۵ هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که نخستین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌. جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌اند.

اما رکورد بی‌همتای قسمت «جنگ ستارگان» مربوط به گیشه سینمای امریکا می‌شود، جایی که این فیلم با فروش ۹۰۰میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای امریکا نام گرفت.

 

ارسال نظر