رونق در بازار کاج‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸
رونق در بازار کاج‌ها

گروه گوناگون   

برای بسیاری از امریکایی‌ها، ماه دسامبر زمان مهمی برای خرید و آماده کردن درخت کریسمس به شمار می‌رود. این تجربه می‌تواند آرامش زیادی برای آنها به همراه داشته باشد، به خصوص زمانی که درخت به‌طور کامل تزیین شده و آماده جشن آغاز سال نو می‌شود.

طبق گزارش‌های به دست آمده، در امریکا، سالانه بین 25 تا 30میلیون درخت کریسمس به فروش می‌رسد. بسیاری از این درخت‌ها، پس از ایام کریسمس، دور انداخته می‌شوند و تعدادی از آنها به عنوان خاک برگ، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، مردم ایالات متحده برای مراسم شب کریسمس سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۲۶میلیون درخت خریداری کردند و قیمت هر یک از این درخت‌ها به‌طور میانگین ۵۰دلار و ۸۲ سنت بوده که به این ترتیب مجموع پولی که مردم امریکا فقط بابت خرید درخت کریسمس در شب سال نو ۲۰۱۵ هزینه کردند بیش از یک‌میلیارد و ۳۲۱میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این آمار در حالی اعلام شده که امریکا از نظر هزینه خانوارها در جشن آغاز سال نو، رتبه سوم در دنیا را دارد. هزینه خانواده‌های امریکایی برای خرید کریسمس، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت اقتصادی خانوارها متفاوت است.

در تازه‌ترین آمار منتشر شده، تعداد درخت‌های کاج طبیعی و مصنوعی (پلاستیکی) فروخته شده برای مراسم کریسمس در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی بیان شده است.

طبق این گزارش، در آغاز سال 2009، حدود 28.2 میلیون درخت کریسمس در امریکا به فروش رسیده است. هرچند که بنابر سنت مسیحیان، درخت‌های مصنوعی (پلاستیکی) جایگاهی در مراسم کریسمس ندارد، اما بسیاری از آنها، ترجیح می‌دهند در آغاز سال نو، از درختچه‌های مصنوعی استفاده کنند؛ به نظر می‌رسد طول عمر درختچه‌های طبیعی، آنها را به سمت خرید درخت‌هایی با ماندگاری بیشتر سوق می‌دهد. براساس آمار اعلام شده، در سال 2009 در کنار خرید درختچه‌های طبیعی، حدود 11.7 میلیون درخت مصنوعی نیز به فروش رسیده است.

آمار فروش درخت‌های کریسمس در سال 2010، کاهش اندکی داشت. در این سال، حدود 27میلیون اصله درخت طبیعی و 8.2 میلیون درخت کریسمس مصنوعی در امریکا به فروش رسید.

در آستانه آغاز سال 2011، آمار فروش درخت‌های کریسمس، رشد قابل توجهی داشته و در مجموع، بیش از 40میلیون درخت در میان امریکایی‌ها به فروش رسید. در این میان، حدود 30میلیون و 800هزار درخت طبیعی و حدود 9.5میلیون درخت مصنوعی به فروش رسید. این افزایش فروش در آغاز سال 2012، با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شد. طبق گزارش‌های اعلام شده، در آغاز سال 2012، فروش درخت‌های طبیعی کریسمس، به 24.5میلیون اصله کاهش پیدا کرد و فروش درخت‌های پلاستیکی، حدود 10.9میلیون شد.

همانطور که گفته شد، میزان هزینه‌یی که خانوارها برای کریسمس در نظر می‌گیرند، ارتباط مستقیم با شرایط اقتصادی کشور و درآمد شهروندان دارند. با این حال، تمام خانواده‌های امریکایی برای آغاز سال نو برنامه‌ریزی کرده و جشنی ترتیب می‌دهند. آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها اعلام شده، رشد خرید کالاهای مصرفی و افزایش تقاضا برای خرید درخت کریسمس و تزئینات سال نو، رونق بسیاری برای اقتصاد امریکا ایجاد می‌کند.

سال 2013، بار دیگر بازار فروش درختچه‌های کریسمس، رشد قابل توجهی پیدا کرد. در این سال، حدود 48میلیون اصله درخت به فروش رسید که در این آمار فروش حدود 33میلیون اصله مربوط به درخت طبیعی و 14.7میلیون درخت پلاستیکی بوده است.

آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، در سال‌های اخیر، با توجه به تغییرات سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در امریکا، هزینه خانوارها در این کشور افزایش یافته است. براین اساس، امریکایی‌ها، ناچارند برای بسیاری از کالاهای مصرفی خود، همین‌طور اقلام مورد نیاز برای کریسمس نیز، هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند. بسیاری از آنها در سال‌های اخیر از قیمت بالای درخت‌های کریسمس، گله‌مند بودند. به نظر می‌رسد همین موضوع تاثیر قابل توجهی در فروش درخت‌های کریسمس داشته؛ چرا که آمار فروش درخت‌های طبیعی برای آغاز سال نو در سال 2014، به 26.3میلیون اصله کاهش یافته که این آمار برای درخت‌های مصنوعی حدود 13.9میلیون اعلام شده است. فروش درخت‌های کریسمس در امریکا در سال 2015 نیز به کاهش خود ادامه داد. در این سال در مجموع حدود 25.9میلیون اصله درخت طبیعی و 12.5 میلیون درخت مصنوعی به فروش رسید.

 

ارسال نظر