افشای توهین جدید ترامپ

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۴۹
افشای توهین جدید ترامپ

 نیویورک تایمز:

ترامپ هزاران مهاجر را ایدزی خطاب کرده است. نیویورک‌تایمز در صفحه اول خود به صحبت‌های ترامپ اشاره کرده و نوشته است: دونالد ترامپ در نشستی با حضور کارمندان ارشد کاخ سفید با لحنی توهین‌آمیز به صحبت درباره گروهی از مهاجران به امریکا پرداخته است. این سخنان ترامپ در نشستی در دفتر کاخ سفید در ماه ژوئن گفته شده که به تازگی نیویورک‌تایمز آنها را منتشر کرده است. این روزنامه امریکایی به نقل از برخی مسوولان امریکایی توضیح داده، رییس‌جمهوری امریکا اظهار کرده که مهاجرانی که از هائیتی به امریکا می‌آیند «همه مبتلا به ایدز هستند» و نیجری‌هایی که به تازگی به امریکا مهاجرت کرده‌اند باید به «کوخ‌های خود بازگردند». در واکنش به این گزارش «ساره ساندرز» سخنگوی کاخ سفید بیان این سخنان توهین‌آمیز توسط رییس‌جمهور در نشست را تکذیب کرد. سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که این یک مساله اندوهبار است که روزنامه نیویورک تایمز دروغ‌هایی به نقل از منابعی که هر صورت ناشناخته هستند، منتشر کند.

 

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ادامه بحران جدایی‌طلبی‌ کاتالونیا منتشر کرده است. با توجه به این گزارش به نظر می‌رسد پس از گذشت ماه‌ها از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا هنوز هم این داستان به پایان نرسیده است. به گزارش ال‌پایس به‌ دنبال پیروزی مجدد احزاب استقلال‌طلب منطقه کاتالونیا در اسپانیا در انتخابات روز پنج‌شنبه در این کشور و بی‌توجهی رای‌دهندگان به درخواست‌های ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا مبنی بر عقب‌نشینی از خواست استقلال اکنون به نظر می‌رسد، بحران در این کشور اروپایی وارد مرحله تازه‌یی شده باشد. گفته شده که نتیجه این انتخابات با واکنش منفی بازارهای اقتصادی در اسپانیا روبه‌رو شده است. از سوی دیگر پیروزی جدایی‌طلبان کاتالان چالشی جدید برای اتحادیه اروپا خواهد بود که خود درحال حاضر سرگرم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از برگزیت و نیز افزایش نارضایتی کشورهای اروپای شرقی عضو این اتحادیه است.

 

 واشنگتن پست:

آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، طرح اصلاح مالیاتی دونالد ترامپ، آسیب‌های بسیاری به موسسات و نهادهای خیریه در امریکا وارد می‌کند. با توجه به کمک‌های بسیار این موسسات در هزینه‌های تحصیل دانشجویان به دنبال کاهش بودجه این نهادها آنها ناچار خواهند شد، هزینه‌های کمک ‌تحصیلی برخی از رشته‌ها را کاهش دهند. پیش از این گفته شده بود که ترامپ خواستار تصویب این لایحه پیش از پایان سال 2017 شد چراکه در صورت تصویب این لایحه پیش از کریسمس، ترامپ با عملی کردن یکی از اصلی‌ترین شعارهای انتخاباتی خود که کاهش مالیات را وعده داده بود، می‌تواند در آستانه سال جدید میلادی، یک پیروزی بزرگ را جشن بگیرد؛ طرحی که به گفته بسیاری از کارشناسان به نام قشر متوسط و به کام ثروتمندان خواهد بود.

 

ارسال نظر