فضای فانتزی «ال‌کلاسیکو»

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۳۶۷
فضای فانتزی «ال‌کلاسیکو»

کارگردان «ال‌کلاسیکو» با اشاره به اینکه نمایش فضایی فانتزی و شاد دارد، عنوان کرد: در این اثر نمایشی جنگ بین دو زن و شوهر فوتبالی به تصویر کشیده می‌شود. مسعود ترابی کارگردان نمایش «ال‌کلاسیکو» که در تماشاخانه باران روی صحنه است در این باره به مهر گفت: این اثر نمایشی از ۲۷ آذر تا ۲۹ دی ماه ساعت ١٧ در تماشاخانه باران روی صحنه است و همان‌طور که از نام نمایش پیداست این کار در ظاهر در ارتباط با مسابقه دو تیم رئال مادرید و بارسلوناست که یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی سال است و با نام ال‌کلاسیکو شناخته می‌شود، اما در باطن به مشکلات یک زوج می‌پردازد.

او ادامه داد: در زیر لایه این مسابقه فوتبال فقط شاهد برگزاری یک مسابقه نیستیم بلکه در جریان این مسابقه تماشاگران شاهد جنگ بین اسپانیا و کاتالونیا که تنها منطقه خودمختار اسپانیا محسوب می‌شود نیز هستند. کاتالونیا سال‌هاست قصد جدایی از اسپانیا را دارد به همین جهت رقابت بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بسیار پررنگ است و همه مردم دنیا آن را دنبال می‌کنند. نکته دیگری که این رقابت را بااهمیت می‌کند، حضور بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال دنیا در این دو تیم است. ترابی درباره داستان این نمایش توضیح داد: در نمایش «ال‌کلاسیکو» جنگ و رقابتی که در زمین فوتبال وجود دارد در یک خانواده ایرانی نیز به تصویر کشیده می‌شود. این نمایش داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که به‌شدت اهل فوتبال و هر یک طرفدار یکی از تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا هستند و همین امر باعث کشمکش بین این دو زوج می‌شود. زن در این نمایش نازاست و همین مساله باعث تقویت شدن حس حسادت در وی شده است تا جایی که حتی به بچه‌های لیونل مسی نیز حسادت می‌کند. او مدام به شوهرش مشکوک است و مدام بر این تصور است که همسرش به وی خیانت می‌کند.  این کارگردان درباره فضاسازی نمایش بیان کرد: نمایش از فضایی فانتزی برخوردار است و مخاطب در طول اجرا وارد فضای ذهنی زن و شوهر می‌شود و از دید هر یک زن و مرد ایده‌آل آنها به تصویر کشیده می‌شود.

او متذکر شد: مخاطب در این اثر نمایشی شاهد فضایی فانتزی و در عین حال شاد و کمدی است که البته این کمدی، کمدی تلخی است و حرف‌هایی برای گفتن دارد. میزانسن و فضاسازی نیز ماورایی نیست و در واقع با نمایشی با رویکرد رئالیسم جادویی روبه‌رو هستیم. نمایش «ال‌کلاسیکو» به نویسندگی و کارگردانی مسعود ترابی تا ۲۹ دی‌ماه ساعت ١٧ به مدت یک‌ساعت و ۱۰دقیقه در تماشاخانه باران روی صحنه است. سعید سالمی، شیما اسدی، حسین میلانی، مرتضی محمدی، سوگل نواب‌صفوی، آرام سلیمانی، مژگان آقاداوودیان، عطریه ارشادی، مریم سهیلی، سیدامیر حسینی و کامبیز نیک‌آمیز در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

 

ارسال نظر