مدال طلای شعر بریتانیا برای برنده پولیتزر

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹
مدال طلای شعر بریتانیا برای برنده پولیتزر

«پُل مولدون» شاعر برجسته اهل ایرلندشمالی به‌عنوان دریافت‌کننده مدال طلای شعر سال ۲۰۱۷ از ملکه بریتانیا معرفی شد. به گزارش گاردین، این شاعر ایرلندی تاکنون آثار زیادی ازجمله ۱۲ مجموعه شعر، کتاب کودکان و ترانه خلق کرده و پیش از این جوایز معتبری چون پولیتزر شعر و جایزه «تی‌اس الیوت» را نیز دریافت کرده است. «کارول آن دافی» دارنده عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا، درباره این شاعر ایرلندی مقیم امریکا گفت: «پل مولدون» به‌عنوان اصیل‌ترین و تاثیرگذارترین شاعر ۵۰ سال گذشته شناخته می‌شود. وی در اشعار بی‌قرار و سرزنده‌اش همواره

در پی یافتن راه‌های جدید برای ایجاد ارتباط میان ایده‌هایش و زبان است.

«پُل مولدون» در سال ۱۹۵۱ در ایرلندشمالی متولد شد و نخستین مجموعه شعر خود را در سال ۱۹۷۳ منتشر کرد. وی در سال ۱۹۸۱ به انجمن سلطنتی ادبیات پیوست و در ۳۰ سال گذشته بیشتر عمر خود را در امریکا زندگی کرده و به تدریس در دانشگاه پرینستون و سردبیری بخش شعر مجله نیویورکر گذرانده است. او بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ به‌عنوان پروفسور ادبیات و شعر در دانشگاه آکسفورد نیز تدریس می‌کرده است.

«مولدون» در گروه شاعران ایرلندی شامل «شیموس هینی» برنده نوبل ادبیات و «مایکل لانگلی» جوان‌ترین فرد است که در دهه ۱۹۷۰ به شهرت رسید. «مولدون» در سال ۲۰۱۳ و در مراسم تدفین «شیموس هینی» در دوبلین سخنرانی کرد. او در سال ۱۹۹۴ برای مجموعه شعر «سالنامه شیلی» برند جایزه «تی‌اس الیوت» شد و در سال ۱۹۹۶ نیز برای مجموعه منتخب شعرهایش جایزه ادبی ایرلند در بخش شعر را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۰۳ نیز برنده جایزه معتبر ادبی پولیتزر در بخش شعر نام گرفت.

 

 

ارسال نظر