قتل دیپلمات جوان بریتانیایی

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۲۰
قتل دیپلمات جوان بریتانیایی

 گاردین:

خبر قتل دیپلمات بریتانیایی در بیروت توجه بسیاری از نشریات را در سراسر جهان به خود جلب کرد. گاردین نیز در شماره دیروز خود با انتشار عکسی از ربکا دایکس، گزارشی از کشف جسد او در بیروت منتشر کرد. در این گزارش جسد ربکا دایکس، یکی از کارکنان سفارت بریتانیا در لبنان روز شنبه در نزدیکی بزرگراهی در حومه بیروت کشف شد. نیروهای امنیتی لبنان از وجود آثار خفگی روی جسد او خبر داده‌اند. وزارت خارجه بریتانیا ضمن پرهیز از ارائه توضیح در مورد مرگ ربکا دایکس تنها بیانیه‌یی از خانواده او را منتشر کرد. خانواده او در این بیانیه بر تلاش برای کشف حقیقت در مورد مرگ ربکا دایکس تاکید کرده‌اند. بنا به گزارش‌ها او از ژانویه سال جاری میلادی تاکنون در سفارت بریتانیا در بیروت مشغول به کار شده بود.

 دیلی تلگراف:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود ضمن انتشار عکسی از دیپلمات بریتانیایی که در بیروت به قتل رسیده به گزارشی از هشدار بریتانیا به عربستان در مورد محاصره یمن پرداخته است. به گزارش دیلی تلگراف، وزیر توسعه بین‌الملل بریتانیا پس از سفر به خاورمیانه تاکید کرده که عربستان سعودی هیچ دلیلی برای منع ورود مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه به یمن ندارد و اگر این کشور به رفتار خود ادامه دهد، قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به رابطه میان لندن- ریاض آسیب می‌زند. این دومین سفر یک مقام بلندپایه انگلیسی به ریاض برای اعمال فشار بر مقامات سعودی در رابطه با کاهش محاصره یمن و ورود کالاهای بشردوستانه به این کشور در یک ماه گذشته به شمار می‌رود. پیش از این نیز ترزا می،‌ نخست‌وزیر انگلستان کمتر از یک ماه پیش به ریاض سفر کرد و در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بر لزوم ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن تاکید کرده بود.

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از ادعای تیم ترامپ در مورد مولر منتشر شده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، یکی از وکلای کمپین انتخاباتی رییس‌جمهوری امریکا مدعی شد، بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات امریکا به صورت غیرقانونی اطلاعات هزاران ایمیل شخصی و محرمانه را بررسی کرده است. وکیل تیم انتخاباتی ترامپ با ارسال نامه‌ به کمیته‌یی در کنگره مدعی شد «جی‌اس‌ای» اداره خدمات عمومی امریکا، که وظیفه فراهم کردن شرایط برای جا‌به‌جایی روسای جمهوری و دولت‌های امریکا را پس از انتخابات بر عهده دارد، به صورت غیرقانونی هزاران ایمیل را در اختیار تیم مولر قرار داده است. در هفته‌های اخیر و با پیشرفت تحقیقات مولر درباره نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا و نزدیک شدن وی به ترامپ، جمهوری‌خواهان از روند تحقیقات انتقاد کرده و جایگزین شدن مولر با شخصی بی‌طرف را خواستار شده‌اند. با توجه به ادعای جدید وکیل تیم انتخاباتی ترامپ به نظر می‌رسد، کاخ‌سفید درحال فراهم کردن شرایط برای اخراج مولر است.

 

ارسال نظر